Снимка: Helpbook

Шумът в околната среда засяга огромен брой хора както физически, така и психически. Смущава съня, почивката, ученето и общуването. Потребител от платформата на Helpbook.info нееднократно сигнализира за проблем, свързан със сметоизвозващите камиони в района на столичния квартал "Младост" 3.

Заради прекалено ранните часове, в които се събират боклуците, невъзможността за почивка на жителите е еженощна. Всяка сутрин преди 7 часа с неистов грохот минават амортизирани и грохнали машини, които тероризират звуково обитателите на квартала. Явно сметосъбирането се извършва с очевидно технически неизправни машини във време за почивка. Вероятно най-удачният вариант за извършване на тази дейност е нощно време, но трябва ли това да е придружено с продължително тряскане, блъскане и скърцане?

Според действащия закон се забранява създаването на шум, който нарушава обществения ред или спокойствието на гражданите на обществени места в периода от 22.00 до 08.00 часа. Авторът на сигнала моли Софийска община за съдействие и разрешаване на проблема.

Към същата община и в частност лично към кмета на София Йорданка Фандъкова се обръща друг наш потребител като отправя покана към нея да се запознае отблизо с проблемен мост. От снимката е видно, че преминаването през него на коли, велосипедисти или пешеходци е изключително опасно, тъй като липсват всякакви парапети или ограничителни мантинели.

Получихме и пореден притеснителен сигнал, отправен към Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ), в който се твърди, че в известна верига хипермаркети редовно се предлагат стоки с отдавна изтекъл срок на годност. В конкретния случай това е извара, произвеждана от самата търговска верига, която продължава да стои на щанда 13 дни след изтичане на срока на годност, което се доказва от приложената снимка. Потребителят се оплаква, че нееднократно е попадал на различни видове хранителни продукти също с изтекъл срок на годност.

В предишния обзор ви запознахме с проблем в клон от същата търговска верига, който касае начина на приготвяне, съхранението и хигиената при приготвянето на храна и предлагането й. До колко здравето на клиентите е приоритет на въпросните хипермаркети?

Това са само малка част от получените сигнали през седмицата. Ако видите нередност, проблем, с който се сблъсквате всеки ден и искате да подадете сигнал - направете го онлайн в HelpBook.info. Платформата на Investor Media Group ще ви даде възможност не само да придадете гласност на проблема, но и да изпратите сигнал до отговорните институции.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase