Снимка: Булфото, архив
fallback

Въпреки че загиналите в катастрофи да са по-малко през тази година, проблемът с липсата на контрол за недисциплинираните шофьори остава.

Oще по темата

"50 по-малко са жертвите на пътя спрямо миналата година, но контролът на нарушенията остава недостатъчен", коментира експертът по пътна безопасност и бивш директор на КАТ комисар Алекси Стратиев пред "Фокус".

Според него все по-модерните камери, които се въвеждат като нови мерки по пътищата, не са по-ефективни от досегашните, защото 90% от всички подобни устройства зависят от човешкия фактор.

Той смята, че само автоматизирана система, която да работи самостоятелно на 24-часов режим, ще повлияе драстично на дисциплината на пътя.

Стратиев прогнозира, че към края на годината статистиката ще отчете сравнително сериозно намаление на загиналите – около 10% от общия брой на пострадалите в катастрофи.

"Много са нещата, които възпитават в пътна безопасност – децата, семейството, училището, подготовката на водачите, но единствено ефективното нещо е контролът на пътя, а точно той продължава да бъде контролиран от хора, а не от съвременна система, каквато има във всички европейски страни", коментира експертът по пътна безопасност.

Главната причина за тежките пътнотранспортни произшествия остава същата – несъобразена скорост.

Стратиев и призова за спазване на правилата за движение и по време на предстоящите празници поради очаквания засилен интензитет за почивните дни.

Пътуването при зимни условия крие опасности, припомни той и уточни, че въпреки намаляващия брой ПТП през есенно-зимния период, съобразената скорост и спазване на дистанция ще спасят още животи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 5 години

Оня ден имаше верижна катастрофа заради непочистен път, познайте кой беше виновен? Разбира се шофьорите. Защо стана катастрофата в Своге? Заради пътищата. Но те винаги пишат несъобразена скорост, и после изнасят статистика. Ако днес хванат един без книжка, или пиян ще го покажат по всички телевизии. Пътищата и бакшишите от КАТ правят над половината от катастрофите.

9

Анонимен

преди 5 години

КАТ да си вършат работата, а не да стоят след опасните участъци и да събират рушвети от нарушителите. Стои се пред опасният участък, а не след него. А и въобще присъствието на КАТ, като контролен орган на които да имаме доверие и да се обръщаме към полицаите като към хора от които да очакваме помощ и съдействие е утопия в момента. Държат се като врагове, и после обвиняват всички нас, но проблема е при тях. Няма да платя увеличената гражданска, само защото МВР не работят, а си пият кафето.

8

Истината

преди 5 години

Нищо вярно в твърденията в тази "новина", но какво друго да се очаква от бивш катаджия?! Истината е, че в КАТ няма експерти по пътна безопасност, нито сред сегашните. нито сред бившите катаджии, а това е огромен проблем, защото на практика КАТ предлага промените в законите и депутатите ги гласуват без да мислят и винаги става по-лошо. Решението на проблема с нарушенията по пътищата започва с ликвидиране на КАТ като структура вредна за безопансотта на движението.

fallback