Снимка: АПИ

Подписан е договорът за проектиране и строителство на 1,4 км от трасето на магистрала "Струма" след тунел "Железница" в посока Крупник, съобщиха от АПИ.

Това е участъкът от 369-ти км до км 370+400. Изпълнител на отсечката е "ПСТ ГРУП" ЕАД. Стойността на договора е 22 130 756,88 лв. с ДДС, а проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Договорът включва проектиране и строителство на автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др. Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 120 дни за изготвяне на проекта и 480 дни за изпълнение на строително-монтажните работи.

Предстои подписването и на договора с ДЗЗД "Железница - Север", в което са: "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Дружеството е избрано за изпълнител на проектирането и строителството на трасето преди тунел "Железница" от 366-ти км до км 366+720. Тази отсечка е с дължина 720 м и включва обслужващ тунелен път при северния портал на бъдещия тунел и мостово съоръжение с обща дължина 620 метра.

Обществената поръчка за „Проектиране и строителство на автомагистрала "Струма" Лот 3.1 Тунел "Железница" е в 3 обособени позиции - за тунела, който ще е около 2 км и ще бъде най-дългият досега изграждан у нас, и за пътя преди и след съоръжението. Тя беше разделена на три части, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на ОПТТИ 2014-2020 г.

От АПИ припомнят, че има избран изпълнител и за тунелното съоръжение, но решението се обжалва през КЗК. Очаква се решението на комисията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase