Снимка: Булфото
fallback

Преди два месеца лаборатория на АПИ тествала настилката на пътя-убиец край Своге, където на 25 август се обърна автобус и загинаха 16 души. Оказало се, че коефициентите за плътност и сцепление били в пъти под допустимите, но никой не си направил труда да вземе мерки.

Защо пътищата у нас вместо да изпълняват основната си роля, а именно безопасно придвижване, се превръщат във фатални препятствия, отнемащи животи?

Oще по темата

"В края на миналата седмица от Института за пътна безопасност алармирахме за това, че същият този път е в окаяно състояние, независимо, че е нова настилката. Държавата започна да се раздвижва, а институциите най-сетне проумяват, че липсата на отговорност води до война в мирно време и трябва да бъде създаден нов орган, който да се грижи за пътната безопасност", коментира в студиото на "България сутрин" Руслан Баждеков от Института за пътна безопасност.

Той бе категоричен, че пътната безопасност е национален проблем с национално значение.

От Института за пътна безопасност напомнят, че освен за хората в района, пътят, на който стана трагичната катастрофа, е много важна алтернатива за движение между София и Видин, в случаите, когато Е-79 е в ремонт или поради други причини по направлението А-2, I-1 не може да се преминава (направлението София-Ботевград-Мездра-Враца).

"Може би за четвърти път за последната година ставаме свидетели на събиране при премиера след тежка катастрофа. Притеснително е, че на вчерашния брифинг се отбеляза, че ще се бърза да бъдат приети новите три закона за движение по пътищата. Във формата, в който бе представен обаче, той не става. Дори и перфектният закон не би решил проблема, ако няма изпълнителната власт не стои зад него", отбеляза председателят на транспортната комисия в 43-то Народно събрание Настимир Ананиев.

Пет пъти АПИ е изпращала писма на фирмата изпълнител и нищо не се е случило, върната ли е паричната гаранция, изброи част от проблемите Ананиев пред Bulgaria ON AIR.

По думите му за оправяне на пътя убиеца отново трябва да дойдат пари от данъкоплатците.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

178

Бойко и Пеевски ООД

преди 5 години

"Aсфалтът на мястото на катастрофата в Своге е бил с недопустимо качество, каза министърът на регионалното развитие Николай Нанков на пресконференция в централата на ГЕРБ."Резултатите от пробите, взети след инцидента, при който загинаха 17 души, са станали готови днес. Те са показали, че асфалтът съдържа варовик, който има свойствата да се полира при употреба. Съгласно нормативите този материал е недопустим за слагане в износващата част на асфалта, каза Нанков.

177

Joko

преди 5 години

Преди време един МИНИстър , приличащ на съсел, се изцепи, че у нас се строели най-Йофтините пътища. Хвана ме срам от простотията му.

176

Iceblast88

преди 5 години

До 195Нека да не е може, а дай боже. Дано Свинетка и Асфалт паша да пътуват с родата си, да се завъртят и да се пребият. Целите им родове да измрат, само те двамата инвалиди да останат от врата надолу. Цял живот през тръбички да се хранят и с крадени пачки да се задавят. С пари от същия път спестени - детски ковчези за внуците си да купят. С пари от знаци спестени инвалидни колички да си вземат. С пари от маркировка прибрани - кърпички за сълзи по внуците си да дават.

fallback