Снимка: архив, БулФото
fallback

Метрото в София се движи два пъти по-бързо от автомобилите, стана ясно от презентация на инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" на конференцията "Интегриран обществен транспорт".

Средната скорост на пътуване с метрото с включени чакане, качване и слизане на пътника е 38-39 км/ч, средната скорост на наземния градски транспорт е 14 км/ч, а пътуването с лек автомобил става със средна скорост 22–24 км/ч, заяви той.

По думите му в момента метрото е натоварено, но има още по-голям капацитет и вместо сегашните 30% от пътниците на градския транспорт след бъдещи разширения то ще поема 60% към 2035 година.

Според Братоев, ако в следващите три години не се вземат мерки за оптимизиране на трафика, включително на наземния градски транспорт, София може да се върне към критичната 2008 година, когато задръстванията са били най-сериозни.

Ако няма метро, трафикът в София ще се увеличи допълнително със 70 хил. автомобила, заяви още той.

Братоев коментира, че със завършването на третата линия на метрото с него ще пътуват 500 хил. души дневно, пътуванията ще стигнат до 800-900 хил., а под земята ще се движат 40% от пътниците в градския транспорт.

В момента се изграждат 12 км от третия метродиаметър при много тежки строителни условия, заяви той и припомни, че е предвидена и връзка с жп транспорта, за да стигат по-бързо жителите на Перник до София.

Поръчани са 20 влака на Siemens за третия метродиаметър, от които първият е готов и в изпитания. До края на януари 2019 г. всички влакове трябва да бъдат в София и да започнат тестове по трасето преди пускането на линията в експлоатация в края на годината. Влаковете са ново поколение с опция да вървят без машинист, но все пак ще имат такъв.

Подвижните преградни стени, които ще предпазват пътниците от инциденти, вече са произведени от Panasonic като подизпълнител на Siemens.

Към 2035 година е планирано метрото да е с дължина 71 км, 68 станции и с 60% дял от градския транспорт.

Продължението четете на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

Анонимен

преди 5 години

Метрото е единственото хубаво случило се в София след 89-та и то въпреки политиците. Да благодарим на ЕС и на крадливите ни политици, че и ние усетихме нещо, щото ако всички пари бяха използвани по предназначение, вече трябваше да има 6-7 лъча, а не два. Няма да коментирам, че голяма част от тунелите бяха прокопани още преди 89-та.

20

Cosmopolitain

преди 5 години

Kato chovek, jivql v razlichni stolici na Evropa (Paris, Bruxel) i patuval v mnogo drugi mi se shte da otgovorq na komentara, che metroto ni v Sofia bilo sus stari vlakcheta vtora upotreba. Elate da se povozite v metrata v Paris ili v Bruxel i togava shte govorim za stari vlakcheta. Metroto v Sofiq za men e nai-hubavoto metro, v koeto nqkoga sm patuval.

19

Софиянец

преди 5 години

Стига сте мрънкали за най хубавата придобивка която получи София бе л.и.г.л.ьовци.Само слепец и не нормалник може да плюе и недоволсва.Прав си 17 или малолетните глезльовци

fallback