Снимка: Булфото, архив

"Ако всички държавни институции, от които зависи разрешаването на инвестиционното намерение за изграждане на втора кабинкова линия, се задействат и ни се даде картбланш, ние сме готови за по-малко от година да я построим. Организирани сме, ще се стегнем и ще я направим максимално бързо, за да решим най-накрая проблема с дългите опашки пред единствената кабинка".  Това каза Иван Обрейков, маркетинг директор на фирма "Юлен", концесионер на ски зоната в Банско, цитиран от "24 часа".

Още по темата

Допуска обаче, че каквото и решение да се вземе, т.нар. зелени веднага ще го обжалват в съда, както правят вече години наред.

Вече осма година въпросът с изграждането на втори кабинков лифт се протака заради различни процедурни хватки, обжалвания и пречки, заложени в плана за управление на Национален парк "Пирин". Сега се очаква промяна в действащия план, който не забранява изграждане на спортни съоръжения, настоява кметът на Банско Георги Икономов пред МОСВ.

Категоричен е, че докато се приеме новият план за управление на НП "Пирин", може да се промени старият и да се даде зелена светлина за изграждането на втората кабина. А новият план, който би трябвало да действа от 2014 г., още не е в сила и приемането му се бави заради съдебни дела.

Капацитетът на съществуващата кабинка е около 2200 души на час. Разстоянието, което изминава от начална станция до крайната станция на Бъндеришка поляна, е близо 7 км и се пътува около 22 минути при средна скорост от 6 метра в секунда при добро време. При вятър скоростта се намалява заради изисквания за безопасност.

В същото време среднодневно скиорите са поне 6-7 хиляди, като голяма част от тях пристигат на началната станция по едно и също време и струпването става огромно.

"Хората си плащат карти, за да карат ски, а са принудени да губят часове в чакане на опашка. Увеличихме работното време, като в пикови дни лифтът започва работа в 7:30 ч, но и това не решава проблема, защото не може да принудим туристите да идват толкова рано и едва ли не да им правим график кой кога да идва. Все пак всеки сам избира кога да се качи до пистите",обясни Обрейков.

"Имаме идеен проект, но не сме навлизали в детайли около евентуален строеж на втора кабинка. По предварителни разчети това би ни струвало около 20 млн. евро. В непрекъсната връзка сме с най-добрите производители на тези съоръжения и ако ни се разреши, веднага започваме конкретни преговори и реална работа", допълни той.

Концесионерът е готов за около година да построи втория лифт. През зимните месеци, когато Пирин е в сняг, ще се правят планове, изчисления, трасиране, а от май до есента ще се извършва реалното строителство на терен.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase