Снимка: Pixabay
fallback

Съпротивата срещу готвените промени в Закона за храните, които предвиждат върху етикетите на бутилираните води да пише името на извора, от който е извлечена водата обслужва интересите единствено на две бутилиращи компании - една крупна и една по-малка такава.

Това коментира Васил Стоименов от Съюза на безалкохолната промишленост в България в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. С две думи казусът е следният – готвените законови промени предвиждат върху етикета на бутилката да бъде изписано с големи букви името на находището заедно с това на търговската марка. Това конкретно засяга две големи бутилиращи компании у нас, едната от които ще трябва да изписва име, съвпадащо с това на пряк конкурент.

По думите на госта в студиото подобно изискване за изписване на името на извора има и в сега действащата наредба. Според него промените разрешават противоречието между двете основни тези на различните браншови организации – дали да се акцентира на географския произход на водата или на нейната търговска марка в полза на по-удачния, според Стоименов, географски принцип, което отговаря на европейските изисквания.

„Това защитава правото на потребителя на информиран избор. В момента се спекулира с това, че едва ли не ще има промяна в етикетирането на утвърдени от десетилетия марки. Такова нещо няма“, категоричен бе събеседникът в предаването. 

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

5

Анонимен

преди 6 години

Значи потребителя няма право да знае какво пие? Ей, га*д*но племе...

4

?!

преди 6 години

две марки са от един извор, а останалата бутилирана вода - от чешмата

3

Анонимен

преди 6 години

80 % от бутилираната "трапезна" или "изворна" вода е от водопровода.

fallback