Работи се по три основни версии за инцидента, при който автобус с пътници се обърна на магистрала "Тракия" в понеделник вечерта. Първата е, че е налице преумора и заспиване на водача, следващата е наличие на техническа неизправност, а също така и за участие на трети злоумишлени лица, които биха могли евентуално да заслепят или да го засекат. Това коментира Мина Грънчарова от районната прокуратура.
Към момента от събраните доказателства най-вероятна е версията за наличие на преумора, но се работи и по останалите.
До момента разпитаните свидетели потвърждават тезата, че шофьорът е бил преуморен и, че е налице моментно заспиване, което е довело да загуба на контрол над управляваното от него превозно средство.Предстои назначаване на автотехническа експертиза, която ще установи дали е бил изправен автобусът, както и механизмът на настъпване на катастрофата, допълни Мина Грънчарова пред BTV.
Обвиненията на шофьора са по чл. 343 ал. 3 – лишаване от свобода от 1 до 6 години за причиняване на телесна повреда на повече от 1 лица.
Автобусът е имал монтиран аналогов тахограф, в който е поставена стара карта, картата е на 4 дни и върху нея писецът това устройство е записвало едно върху друго, т.е. записът е абсолютно нечетлив и тази карта е на друго лице, обясни Мина Грънчарова.
След влизането на България в ЕС са въведени тахографите. Те са техническо средство, което се монтира в автобуса и отчита разстоянието, времето, почивките, скоростта, както и поведението на водача при управление на автобуса, почивките му и цялото му поведение по време на управлението на автобуса.
От фирмата-превозвач разпространиха официална позиция по повод на инцидента
В нея се казва, че шофьорът на катастрофиралия автобус е почивал 24 часа преди курса.
Преди да потегли той е дал алкохолна проба.
От фирмата посочват също, че шофьорът на сутрешния курс е бил друг - т.е. твърдението, на пътниците не отговаря на истината.
Фирмата обаче не коментира липса на тахошайба.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
26
Анонимен
преди 6 годиниАми в следствие на категориюното им твърдение, категорично да се прегледат всички възможни видеозаписи от пътни и охранителни камери, за да е ясно дали категорично трябва да се отнеме лиценза на фирмата.
25
Партиен член
преди 6 годиниЗначи 4 дни с една карта.И Ивкони не знае това?Всеки шофьор по закон трябва да попълва ръчно работен график.И дали е работил лесно се проверява по изплатените командировки.Вчера казаха че не могат да открият шофьора.Ако той разкаже как се работи в Ивкони никога няма да се возите при тях.Има начин да се разбере всичко но си има и цена при която всичко ще се покрие.
24
Анонимен
преди 6 годиниВ повечето фирми се работи извън регламентираното работно време, но това никой не го отчита. Само се говори как ще се увеличат бюджетните заплати. А другите - да бачкат по 16 часа. А ми то се заплаща някой път скъпо. Шофоьра най- малко е виновен. Такава ни е системата.Помислете реално.