Общ преглед

Шофьорите, които пътуват през магистрала "Хемус", вече преминават през ремонтираната тръба за Варна на тунел "Витиня". Лично министър Николай Нанков инспектира направения ремонт на съоръжението непосредствено преди пускането на трафика по него.

Още по темата

"Проверката на тунел "Витиня" на "Хемус" показа изключително качество на строителството", отчете министърът, цитиран от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

С възстановяването на движението в тръбата за Варна и на мостовото съоръжение непосредствено след тунела, пътуващите в трите почивни дни около Деня на Независимостта на България ще преминават без ограничения в двете тръби на "Витиня".

От понеделник - 25 септември, веднага след края на трите почивни дни, ще бъде затворена за ремонт тръбата за София и съоръжението преди тунела. Движението на леките коли и на превозните средства до 10 т ще бъде прехвърлено двупосочно в обновената тръба за Варна.

Тежкотоварните МПС над 10 т ще продължат да преминават по задължителния обходен маршрут по път I-1 София - Ботевград. Целта е ремонтните дейности на "Витиня" да завършат до края на месец ноември и през зимата по АМ "Хемус" да се пътува без ограничения от строителни дейности.

Обновената тунелна тръба на "Витиня" е изключително модерна за България и оттук нататък, спрямо възможностите на бюджета, и останалите съоръжения в страната ще бъдат приведени в същия вид - с пожароизвестяване, вентилационна система, видеонаблюдение, обясни министър Нанков.

В най-дългия, 1195-метров тунел в България, вече 15 вентилатора са свързани към автоматична система с вентилационно включване. Съоръжението разполага и с уникална система за пожарна безопасност и пожароизвестяване, които бяха демонстрирани чрез симулация по време на инспекцията. Монтирани са и 374 лед осветителни тела.

Ремонтът се просрочи във времето, но искахме да съчетаем пускането на движението, заедно с това по мостовото съоръжение, което имаше сериозни проблеми от конструктивна гледна точка, обясни регионалният министър и допълни, че целта е била осигуряването на сигурност и безопасност при експлоатация.

Според експертите състоянието на тръбата към София на тунел "Витиня", която е ремонтирана в периода 2005-2006 г., е много по-добро. Всички системи на известяване, звукови сигнализации, ново осветление ще бъдат монтирани в рамките на предвидения срок, за да може през есенно-зимния сезон да няма ремонти по АМ "Хемус", посочи инж. Дончо Атанасов от АПИ.

Тунел "Витиня" е най-дългият у нас - 1195 м. В експлоатация е от 1984 г. Възстановителните дейности в тръбата за Варна стартираха на 27 юни м. г. като движението се извършваше двупосочно в тръбата за София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар