Снимка: Facebook

На заведението в Созопол, което поиска от клиенти такса "празен стол” е наложена глоба от Комисия зата за защита на потребителите (КЗП) . Това каза председателят на комисията Димитър Маргаритов пред Нова ТВ .

"Още вчера извършихме проверка. Санкция ще има по Закона за туризма за това, че без да е отразено в менюто, се начислява такава услуга и на потребителя се представя документ с цел той да извърши плащане. Тъй като в него е вписана услуга, която не се предлага в менюто, това само по себе си е нарушение”, коментира Маргаритов.

Още по темата

Той припомни за случай от миналата година, когато ресторант се опитваше да начислява т.нар. "такса дете” за това, че нечие дете си играе в заведението.

"Тогава ние бяхме безкомпромисни. Санкционирахме този търговец, който също призна своята вина. Макар и единични случаи, това са нелоялни търговски практики и във всеки конкретен казус ще реагираме. Хубавото е, че и потребителите са активни и сигнализират, включително чрез социалните мрежи,” добави още председателят.

В заключение Маргаритов подчерта, че тези случаи са изолирани, но изключително неприятни. "Винаги съм казвал, че макар и да са малко нарушенията в туризма, всяко едно от тях е в състояние да придобие такава обществена значимост, защото провалянето на почивката или на най-важните елементи от нея е проблем”, каза той и допълни, че в момента по нашето Черноморие има милиони туристи и според него като цяло стандартът е на сравнително добро ниво.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase