Снимка: архив, Булфото
fallback

Само за седмица Пътна полиция е установила 18 000 нарушения на пътя, като броят им е значително завишен спрямо седмичния брой нарушения допреди два месеца, когато те са били 10 000-13 000,  каза комисар Бойко Рановски, началник на "Пътна полиция".

По думите му, от началото на годината са издадени 180 хиляди фиша за превишена скорост.

Почти 4 300 автомобила са с прекратена регистрация, заради неправоспособни водачи, каза още Рановски. Заради летния сезон е засилено полицейското присъствие по магистралите и първокласните пътища. Месеците юни, юли и август са най-рисковите за катастрофи. За последните три години през летните месеци са загинали по 200 души.

"Всички налични полицейски сили, които са на смяна са на основните пътни направления и контролът е изключително засилен", каза Рановски пред БНТ.

Основни причини за възникване на произшествията са нарушенията на водачите, допълни Рановски. Същевременно за сряда вечерта е насрочен национален протест "Да спрем убийствата на пътя".

Очаква се на шествие да излязат хората в шест града на страната. В 17.30 часа близки и приятели на стотиците жертви на катастрофи ще излязат заедно на знакови места в Мездра, София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе.

В столицата шествието започва от храм-паметника "Александър Невски" и ще продължи до магистрала "Хемус".

Протестиращите настояват за изготвяне на План за действие и създаване на държавен орган, отговорен за управлението на риска от пътнотранспортни произшествия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Анонимен

преди 6 години

Колко от нарушенията за превишена скорост са санкционирани от КАТ? Едно на 1 милион или едно на 10 милиона нарушения...А при колко от санкционираните санкцията е пряк резултат от ПТП, т.е. след дъжд качулка?

10

Реалист

преди 6 години

Умните хора по света отдавна са го казали: Ефективността от наказанията се измерва с тяхната неизбежност, като размера на наказанията е несъществен.За съжаление в България умни хора няма сред тези, които решават какво да се прави за спазването на правилата по пътищата. Казано по друг начин, поведението на шофьора е следствие на работата на КАТ и това, че шофьора извършва нарушение е следствие от факта, че КАТ в България не работи. Първопричината за нарушенията е КАТ, а не шофьорите.

9

Истината

преди 6 години

Истината е, че според мен тези от Асоциацията на пострадали от катастрофи, досега едно смислено предложение не са направила как да се намалят нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите. Досега те винаги искат само по-високи наказания записани в закона, което реално означава, че искат да има повече нарушения, катастрофи, ранени и загинали, за да са доволни, че наказват сурово някого, а то даже може и да не е истинския виновник.

fallback