Снимка: архив "Булфото"
fallback

Седем тунела и един виадукт ще бъдат построени на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Това предвижда победителят в конкурса за идеен проект на автомагистралата в участъка между Крупник и Кресна.

Резултатите от състезанието бяха обявени днес на публично заседание в Агенция "Пътна инфраструктура".

В конкурса са подали документи двама участници - "Пътпроект 2000" ООД и "Пътпроект" ЕООД. На първо място е класирано предложението на "Пътпроект 2000" ООД, съобщи БНТ.

Oще по темата

Предложената от "Пътпроект 2000" ООД проектна стойност за изграждането на участъка е 732 109 652,44 лв. без ДДС, а на "Пътпроект" ЕООД 729 241 729,60 лв. без ДДС.

Дружеството, предложило по-висока цена, е включило в проекта си подобрения на съществуващите в момента напречни връзки между двете платна към бъдещото трасе, обясни председателят на журито арх. Петър Диков, който е и представител на Сдружение "Български форум за транспортна инфраструктура.

Спечелилият проект е бил оценен най-високо и заради предложеното максимално безопасно и устойчиво проектно решение.

Като иновативно е оценено решението на спечелилия проект за изграждане на виадукт в лявото платно "чрез изпълнение на конзолен монтаж с централен отвор от 302 метра".

"Подобни съоръжения са уникални, обясни членът на журито инж. Павел Диковски, представител на Българска браншова камара "Пътища".

И двата екипа са се опитали да минимизират броя на съоръженията, които трябва да се изградят, тъй като те оскъпяват построяването на трасето като обем на инвестициите, но въпреки това тунелите и виадуктите са неизбежни поради сложността на терена през Кресненското дефиле, обобщи арх. Диков.

Той допълни, че е предложено изграждането на общо 7 тунела - пет по лявото платно от трасето и два при обхода на Кресна.

Целта на конкурса бе Агенция "Пътна инфраструктура" да придобие разширен идеен проект, въз основа на който впоследствие ще може да се възложи строителство.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

22

Безпътпроект2020

преди 7 години

Аз предлагам трасето към София да мине през Драма, Гоце Делчев и Предел. Няма тунели, няма мостове.То е готово.само слагаме зелени табели.А парите-хоп-троп-в джоб!

21

king_for_a_day

преди 7 години

Председател на журито - арх. Петър Диков. Не, тежка корупция не е имало :D

20

Анонимен

преди 7 години

Стига бе малолетни без мозъчни ***.и.По вашата логика трябва нищо да не се строи.Голямото крадене на магистрала Струма беше по време на царя когато министъра Церовски обеща че ще е готова за....олимпиадата в Гърция. Отпуснаха парите и.......магистрала не се появи,а Церовски си купи 3 апартамента в София./по късно почина/ Сега поне се вижда че се строи През Кресна винаги е било ад, както беше Витиня.Ама вие пишлигарите от къде да знаете това.Петрохан и Шипка рано или късно ще ги подпукат.

fallback