Общ преглед

Над 1000 български туристи ще пътуват днес и утре с влаковата композиция, теглена от ретро парния локомотив "Баба Меца".

Това обяви министърът на туризма Стела Балтова, която даде старт на първото пътешествие днес за Лазаровден от Централна гара в София до Кюстендил. Вторият атракционен маршрут е утре за Цветница от София до Черепишкия манастир.

Според Балтова това е дългогодишна мечта както на железничарите, така и на общините, които желаят да посрещат организирани туристи, емоционално обвързани с преоткриването на България и вековната традиция за екскурзии с влак. Тя се надява подобни пътувания да се превърнат в нов търсен продукт, който да се реализира от туроператорите. За общините е възможност да покажат своя туристически потенциал.

Министър Балтова посочи, че могат да бъдат организирани програми до Долината на розите – Карлово и Казанлък покрай Празника на розата. Също така до Пловдив, Благоевград и други дестинации.

Цената на билет за отиване и връщане до Кюстендил със запазено място е 43 лв. Влакът ще спре на Радомир, където за половин час локомотивът „Баба Меца“ ще бъде технически обслужен. За любителите на природата са предвидени две спирки: на Земен – да се разгледа Земенския манастир и на Скакавица – за посещение на едноименния водопад. Цената за двупосочен билет до Черепишкия манастир е 31 лв. Тръгването е утре на 9 април в 09:30 ч.

В цял свят пътуването с ретро локомотиви и вагони е сред най-скъпите преживявания, защото изисква огромен енергиен и трудов ресурс, а поддръжката на старите състави е несъизмеримо по-трудна от всеки друг вид ремонтна дейност.

В България чуждите туристи плащат едноседмични пакети на цени, които започват от 3500 евро на човек – цена без аналог за туристическо преживяване в страната, обясни министър Балтова. Такива продукти се предлагат от няколко български туроператори, които включват още посещение на опера и балет.

Парният локомотив "Баба Меца" е от серията 46.03 и е най-мощният в Европа, а неговата колосна система по формулата 1-6-2, проектирана от български инженери, е уникална за света.

Локомотивът е построен през 1931 година в Полша. На него в продължение на три години като огняр работи и поетът Никола Вапцаров.

Локомотивът е възстановен от машиниста Ангел Алексиев, който заедно с двама помощници го връща към живот и от 2015 година отново вози влакови композиции.

Наречен е "Баба Мец" заради огромните си размери и изключителната тяга. Върху неговото 150-тонно тяло се упражнява 90 тона спирачна сила.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар