Снимка: архив, БулФото
fallback

БДЖ е в много критично положение, а мениджмънтът не прави достатъчно за работата на пътническите превози. Тази оценка даде служебният транспортен министър Христо Алексиев, който представи днес екипа си. Той поясни, че положението е критично не само заради дълговете на железницата към кредиторите, а и заради експлоатацията.

"За съжаление мениджмънтът на БДЖ не е предприел никакви мерки, за да реши тази ситуация. За мен се очертава като основен краткосрочен проблем фактът, че "БДЖ Пътнически превози" не е в състояние да изпълни графика си за движение на влаковете за 2017 г. поради липса на локомотиви, мотриси и подвижен състав. Никакви мерки не са предприети, за да може този проблем да бъде решен, не са обявени процедури за ремонти и за наем на локомотиви и мотриси", заяви Христо Алексиев.

Той посочи, че превозвачът е платил 1 млн. лв. през 2016 г. за превоз на пътници с автобуси не заради ремонти по инфраструктурата, а "поради това, че не са съумели да осигурят локомотиви и подвижен състав".

Алексиев очаква краткосрочен екшън план с конкретни мерки за превоза на пътници, включително и наем на локомотиви, които по думите му могат да се вземат например от БДЖ Товарни превози.

Според него в БДЖ не трябва да разчитат единствено на евентуалната концесия на Летище София, за да се подобри ситуацията. "Не искам да се разглеждат паралелно двете теми, защото докато се случи концесията, БДЖ може и да е обявено в несъстоятелност", каза Христо Алексиев.

Междувременно ще се търси вариант за рефинансиране на кредитите на жп превозвача, предстоят срещи с кредитори и синдикати.

"Забравете за реваншизъм. Но ако някой не си върши работата, той ще бъде сменен с по-добър", каза министърът по адрес на ръководството на БДЖ.

Той очаква скоро ЕК да разреши държавната помощ за БДЖ в размер на близо 600 млн. лв. (които предходното правителство планираше да дойдат от концесията на столичното летище – бел. ред.).

Продължението четете на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Върни парите бе!

преди 7 години

Да, умишлено е лошо. Руснаците щом не могат да заграбят нещо, то е подложено на разруха. А всички знаем, че там където стъпи руски ботуш, нищо не никне. Все пак железницата пречи най - много на Лукойл. Цените на петрола падат, в България се вдигат. Май няма случайни неща.

19

Чичо ви

преди 7 години

Държава без железница ли ще станем? Нали сме първи по икономически растеж и всякакви такива върхове?

18

АФЕРАТА ....

преди 7 години

ПОМНИТЕ ЛИ АФЕРАТА ----"НИКОЛОВ -СТОЙКОВ"------в която продадоха 400-км/ релсов път , за претопяване в Кремиковци , за да финансират кандидатурата на ГОЦЕ--за ПРЕЗИДЕНТ!!!

fallback