Снимка: архив, Булфото
fallback

Студът от началото на годината и по-малкото коли, заради по-високия патент, предизвикаха дефицит на таксита в големите градове, особено в София. Повикванията спрямо миналата година по същото време са скочили поне 3 пъти.

Според Спас Атанасов, председател на Браншова камара на таксиметровите водачи и превозвачи, едва в последните 5-6 дни има лек спад в търсенето.

По думите му обаче в пиковите часове, сутрин от 7:00 до 10:00 и вечер от 17:00 до 19:30 е малък ад.

"Не достигат колите във всички оператори. Такситата са по-малко, защото все още не всички са успели да си уредят разрешителните. Другата причина е лошото време. Започне ли да вали сняг, поръчките се увеличават и такситата не могат да поемат всички заявки. Някои оператори въобще не вдигат телефона", обяснява той пред "Монитор".

Oще по темата

Емил Игнатов от една от големите фирми със собствен диспечерски център, споделя, че вече не се радва на снега.

"Толкова оплаквания, за невъзможността ни да пратим кола или, защото телефоните не отговарят, не сме имали, откакто е създадена фирмата. Така е и при всички останали колеги".

Той обясни, че около Коледа и Нова година е традиция търсенето да е по-голямо, но веднага след това се нормализира.

"Тази година, заради снега и студа потреблението бе много голямо.От 15 декември до края на първите 3 седмици на януари заявките са рекорден брой. Изключително много. Работата се увеличи в пъти.Много хора оставиха колите си и ползваха таксита", добавя той.

Кирил Ризов, председател на Съюз "Такси" пък смята, че основната причина е недостигът на таксита, чиито брой спрямо декември в столицата е с около 1000 по-малък. Според него около една шеста от шофьорите нямат пари за патента.

"Само в една фирма са успели да си ги извадят всички", уточни той. По думите му при други фирми има таксита, които са си платили само за 6 месеца.

"Някои колеги се обаждат, че събират пари за лиценза и работят например като разносвачи на пици”, обяснява браншовикът.

Той смята, че има риск някои от тях да се пробват да работят нелегално. "Във всеки бранш може да има сив сектор. Няма какво да се коментира. Таксиметровите шофьори плащат 30 вида такси, данъци и осигуровки. Няма друг такъв бизнес, където да се плаща за толкова задължителни неща", припомня Ризов.

От бранша смятат, че най-късно до пролетта броят на такситата в големите градове ще се върне на нивата от края на миналата година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

Uber

преди 7 години

Горкинките таксиметраджии . Дано върнат Uber.

23

ал

преди 7 години

Каним утре, 2 февруари, всички либерално мислещи хора, предани на евроатлантическите ценности, да заповядат пред храм-паметника "Ал. Невски" на традиционния ни гей парад. Ще има много рейв, техно, буги-вуги, смешки и закачки. Оттам Децата на дъгата ще потеглят върху подвижни платформи към паметника Левски да положат венец от рози пред Апостола на свободата. Дрескод строго официален: розови гащеризони с изрязано дъно, черни колани с изкуствен ***, брокатени прашки и задължително масивен православен кръст на врата! За ветераните нашият покровител г-н Дж. С. е осигурил безплатни фойерверки за з

22

Анонимен

преди 7 години

За да се возиш в такси трябва да имаш здрави нерви,запушен нос и запушени уши.Влизаш в очукана румънска таратайка в която смърди на евтин ароматизатор смесен с острата миризма на чесън /останала в устата на шофьора от обяда му /,допълнителна ароматна екстра могат да бъдат изпуснатите от водача газове,по времето,когато не е имало клиенти.През цялото време в ушите ти се реят сърцераздирателните вокални напъни на начинаеща чалгарка стилово комбинирани с често изпусканите от шофьора ругатни .

fallback