Снимка: БТА

Докато продължава казусът с въвеждането на тол системата държавата губи много пари, заяви Малинка Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти пред Bulgaria ON AIR.

Вчера обществената поръчка за 200 млн. лева за изграждане на системата за тол таксите бе спряна от съда след жалба на участник в търга.

"Държавата има нужда от пари, за да поддържа пътищата. Тол системата, която е според изминати километри, е доказала себе си като правилния начин за събиране на такси", посочи Бондаренко.

Още по темата

Тя засегна и темата с винетките и подчерта, че ако бъдат премахнати веднага ще се върне пътният данък, а заедно с него ще имаме и тол система.

"Има случаи, когато хората си купуват винетки, за да минат 2-3 км и не е справедливо да плащат толкова, колкото други, които пътуват много. Нека винетката остане за тези до 3,5 тона, но по магистралите да има тол система", предложи Бондаренко.

Георги Атанасов от Националното сдружение на автобусните превозвачи е на мнение, че не е задължително да се върне пътният данък. От сдружението предлагат да бъде въведена тол системата, но да няма разделение между леки и товарни автомобили.

"60% от бранша е на ръба да съществува или не. Всеки допълнителен разход заплашва транспортните фирми от фалит. Огромна част от сивия сектор ползва бусове 8+1 места, които попадат в категорията на леките автомобили. Те ползват винетка. С още една такса се облекчава "сивият" транспорт", обясни гостът.

Малинка Бондаренко се съгласи, че проблемът навсякъде е сивият сектор. Тя настоя държавата най-напред да се справи с него и то във всички сфери.

От думите на Георги Атанасов стана ясно още, че няма да има промяна в цените на билетите при въвеждането на тол таксите. Той обаче предупреди, че няма как да бъде компенсиран още един допълнителен разход и може да няма автобусни фирми.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase