Снимка: Булфото, архив
fallback

С пускането днес на недовършения от 30 години мост на източната тангента на столичното околовръстно шосе вече ще може да се пътува изцяло по автомагистрала от Благоевград до Бургас и турската граница при Капитан Андреево.

"За последните 2 години са изградени нови 140 км автомагистрали и около 100 км първокласни шосета", отчете строителният министър Лиляна Павлова.

"Отделно рехабилитираните шосета, основно третокласни с допълнителните, целево отпуснати пари от държавния бюджет са над 500 км. По-голямата част от тях са в районите на Северна и Северозападна България. Тези отсечки са извън участъците, ремонтирани с пари от средствата на пътната агенция и със субсидиите по оперативните програми", поясни министърът, цитирана от "Монитор".

По думите й за следващата година остават приоритетите по няколко главни направления. Според нея основното е започване на строителството на подлотовете, от участъка на автомагистрала "Струма" между Благоевград и Сандански, за които има избран изпълнител, както и да се избере най-евтиният и бърз вариант за най-тежката отсечка през Кресненското дефиле.

"Предстои да бъдат избрани и строители за част от АМ "Хемус", затова ще разчитаме на приемственост от следващите правителства и изграждането да започне още през следващата година", поясни Павлова. Тя добави, че по 7 от лотовете за пътни ремонти по ОП "Региони в растеж" вече има избрани изпълнители на проектите.

"По още толкова предстои това да стане през следващата седмица. Така, че в най-скоро време за петнайсетте лота за пътища с обща дължина от 250 км по регионалната европрограма вече ще има сключени договори. Затова с началото на март догодина трябва да започне мащабна рехабилитация на тези отсечки. С пари от ОПРР ще се изгради 4-лентовия път между Пловдив и Асеновград, ще се ремонтира и пътят между Стара Загора и Раднево и много шосета в Северна България", уточни строителният министър.

Относно проекта за големия тунел под прохода Шипка Павлова обясни, че в момента върви довършването на обходния път на Габрово. Тя обясни, че до края на 2017 г. остава да бъдат направени един голям виадукт и 540-метровият тунел до Бакойски баир. "След това ще може да се обяви процедурата за изграждането на големия тунел", уточни тя.

Павлова поясни, че за догодина Агенция "Пътна инфраструктура" ще разполага с 80 млн. лв. по-голям собствен бюджет, които ще бъдат инвестирани в поддръжка и текущ ремонт на шосетата. По думите й увеличението е заради ръста приходите от винетки от началото на 2016 г.

Видео с кадри от новоизграденото дясно платно на надлеза при Казичене можете да видите тук!
 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

51

Анонимен

преди 7 години

Като знаем как гробарите гепят значи така и лъжат. А колко е гепила Свинетка само тя си знае, а колко е дала на Баце, само той си знае. Чу се че от винетките, скъпите дето вдигна сви;;нкята, няма около 100 милиона. Преди да си заминат тези бандити ще опоскат каквото могат. Днес съдии и служители на СРсъд викаха, Цацаров вън! Представяте ли си в какво състояние е страната, как Бидона ги пази и те му дават доволно? Тази дебелата сви--нкя трябва да се вкараьв затвора и да връща краденото.

50

Аман от малоумни!

преди 7 години

*** които не познават София да не пишат! На Казичене имаше 1 готов мост, сега построиха втори и се изправя пътя и източна дъга става в магистрален формат!!!!!!!

49

Дядо ти !

преди 7 години

До Ристо МотористоОтворко....не е 30 км. заобикалянето, а повече от 80 (отвори си картата !) ! Ама нали те мързи,може и автопилот да си пуснеш по Северната ти тангета !

fallback