Старият асфалт по много от родните шосета, макар и здрав, не може да осигури добро сцепление с гумите на колите и удължава значително спирачния им път.
"Причината е, че в старата настилка съдържанието на битума е много по-малко и на повърхността са останали повече от твърдите фракции", обяснява Николай Иванов от браншовата асоциация "Пътна безопасност" пред "Монитор".
"Затова на 7 или най-много 10 години трябва да се преасфалтира. Такава е технологията. Подменя се най-горният, износващият слой, който е около 4 см, което повишава безопасността на пътуване", твърди експертът.
Според проф. Петър Стефанов от катедра "Пътища" на УАСГ рискове на пътя крият и множеството кръпки с нов асфалт на мястото на дупките в стария.
"Кръпките са по-малкото зло, но върху тях гумите на автомобилите имат по-добро сцепление с платното", обяснява той.
По-голяма е опасността, когато дясната половина на автомобила върви по едната част на настилката с нова кръпка, а лявата - по стария асфалт. Тогава при рязко спиране може колата да се завърти, коментира Стефанов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
10
тигъра
преди 7 годиниКакви са тези глупави статии.Значи по голяма е опасността,ако дясната половина върви по нова кръпка ,че ще се завърти колата,а ако лявата половина на колата се движи по нова кръпка да разбирам,че не е опасно толкова :)?Борянче,като не си шофьорка,защо ми пишеш такива статии?И то половината ли върви по кръпките?Утре ще пробвам с дясната четвъртина да спря. Може би става дума за десните гуми или левите.Като ви чета статиите,все едно дъщеря ми ги е писала,а тя е 4-ти клас.
9
тигъра
преди 7 годиниЕ това да не е москвич да се завърти?Да не караме със 120 на кръпки че да се завърти колата.Някакви глупости пишете.
8
Анонимен
преди 7 годиниПътищата на Бойко Борисов ?? ей *** *** тва да не е частна държава бре ....той боризов краде ли краде...господин 10%