Снимка: архив, Булфото
fallback
5000 микробуса дневно извършват незаконни превози в цялата страна. От това бюджетът губи 50 млн. лв. на година от данъци и осигуровки. Това обявиха от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България и поискаха държавата да криминализира нерегламентираните превози, съобщи "Монитор".
 
Според Магдалена Милтенова, представител на сдружението, над 50% от превозите в страната и повече от 70% от международния транспорт са нерегламентирани. Според тях незаконните превозвачи са предпочитани заради по-ниската цена, но тя е такава, защото не се плащат никакви данъци или такси. Относно „споделеното пътуване“ от бранша заявиха, че нямат нищо против него, просто то трябва да бъде регламентирано.
 
За да изкарват пари на черно, тарикатите са се регистрирали във всички възможни сайтове за споделени пътувания и там зарибяват търсещите евтин превоз. Сега, ако някой бъде хванат да превозва хора незаконно само се глобява. Ако държавата криминализира нерегламентираните превози, санкциите ще са много по-сериозни – от свалянето на номера до отнемане на превозното средство, обясниха от сдружението на автобусните фирми.
 
Те обявиха още, че билетите могат да поскъпнат с 15 на сто при въвеждането на тол такса за автобусите. Очаква се това да стане факт през 2018 г. Представители от бранша не искат плащането на ставката да е за изминато разстояние, а да се запази сегашното таксуване – за време.
 
Те са изчислили, че един автобус изминава месечно между 12 и 20 хил. км. При въвеждането на тол такси това ще коства на превозвача 20% от приходите му. Заради плановете за въвеждане на новата система превозвачите планират за 26 април протестно шествие.
 
Освен това фирмите искат диференциране на тол таксите за автобусите с до 22 места и за тези с над 22 места. Васил Пиронков, член на УС на сдружението посочи още, че имат и идея микробусите с 8 места, да бъдат приравнени към автобусите с до 22 места, което ще помогне за намаляване на сивия сектор.
 
По-късно транспортният министър Ивайло Московски коментира, че той подкрепя въвеждането на тол таксата, защото транспортният сектор е силно дебалансиран в момента. Транзитният трафик е 50% от целия трафик у нас и той се извършва изцяло по шосетата. Причината е, че у нас преминаването по тях е много евтино – 10 евро, обясни Московски. Според него, когато се балансира, пътници и товари ще се пренасочат към други видове транспорт.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Случаен

преди 8 години

ТОЛ-ТАКСИТЕ ........СА НАВСЯКЪДЕ ПО СВЕТА!!! .... Не съвсем и не за всичко, на някои места са само за някои тунели и/или мостове и то далеч не за всички съоръжения - например Швейцария ... (освен ако не се причисляват винетките към тол-таксите)

10

12

преди 8 години

Автобусен билет от моя град до София в едната посока- 13 лева. Цена на бензин/ не съм с газова уредба!/ с моята 18 годишна барака- около 15 лева , включва и малко градско из София колкото да си свърша работата. Дори когато пътувам сам с кола ми е по-евтино. Винаги като кажа че утре ще ходя до София поне един мой приятел идва с мен да си свърши и той някаква работа. Вдигайте яко билетите, и най-сърдечни ви поздрави.

9

НЕ СЕ ЗАБЛУЖДАВАЙТЕ

преди 8 години

ТОЛ-ТАКСИТЕ ........СА НАВСЯКЪДЕ ПО СВЕТА!!!НАИВНИЦИ СА ТЕЗИ----КОИТО СИ МИСЛЯТ , ЧЕ БЪЛГАРИЯ ЩЕ Е..... ИЗКЛЮЧЕНИЕ!!ТОВА Е РЕАЛНАТА СИСТЕМА ЗА ПОТДРЪЖКА НА ПЪТИЩАТА-----------ЗА ЦЕЛИЯ СВЯТ!

fallback