Снимка: архив, Булфото
fallback

Не лошите пътища са опасните. Това заяви инж. Лазар Лазаров, председател на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пред Нова телевизия.

"Статистиката много ясно показва, че когато настилката се оправи, това води до повишаване на скоростта на движение и аварийността скача.

Oще по темата
Става въпрос за култура на шофиране", допълни Лазар Лазаров и поясни, че от АПИ се стремят там, където има опасни участъци по отношение на инфраструктурата, да се обезопасяват.

"Пътищата са един организъм, при който ежедневно трябва да са правят текущите ремонти. Ако те се изоставят, стигаме до състоянията, които виждаме в социалните мрежи от недоволни шофьори. Всички искат цял асфалт и той да бъде направен така, че хората да пътуват спокойно. За тази цел обаче са нужни 300-400 хиляди на километър", изчисли той.

Инж. Лазаров коментира и новината от преди дни, че за близо 40% от третокласната пътна мрежа няма да се плаща. По думите му това, че пътищата ще са безплатни, не означава, че те няма да се поддържат.

Що се отнася до тол таксите, Лазаров бе категоричен: Финансовите средства не достигат! Именно това е мотивът зад въвеждането на новите такси, които ще важат за онези, които най-много рушат пътя - тежкотоварните автомобили.

"Държавните пътища са на всички нас. Това е като едно семейство. За това трябва да се плащат винетки", коментира още той.

Опасните участъци в България са около 25. Това твърдят от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Според тях причината е в лошата инфраструктура.

Според Асоциацията причините за опасните пътища са няколко, при това доста ясни - липса на разделителни мантинели между двата пътни потока; опасна инфраструктура за пешеходци; участъци от магистралите, където заради неправилно оттичане при дъжд се получава аквапланинг.

През седмицата доклад на Европейската комсия обяви българските пътища са най-опасни в Европейския съюз. Според него страната ни оглавява черната статистика за 2015 г. по брой смъртни случаи на глава от населението.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

71

Жоро

преди 8 години

*** човек да не е роднина с Павлова дайте да копаем дупки. Нужен е контрол за поддържане на пътищата, освен рекордният тънък асфалт за замазване на очи, причина е замърсяването на пътищата с чакъл, отпадъци, кал и т.н. - къде е строгия контрол ? Кантонерите. Дава се участък под концесия или ремонт за част ат отпуснатите пари, останалото отива за съответния играч и партия. Това е толкова ясно и доказано .

70

Анонимен

преди 8 години

До Анонимен74 Mич, точно по времето на Тодор Живков се построи това, за което днес няма средства да се изкърпи дори. Пътищата и магистралите на Тато издържаха без ремонти 30-тина години, а на Баце-една зима издържат, и почват ремонти и рекламации.

69

Анонимен

преди 8 години

Хей, наглецо, махай се ако неможеш да се справиш с работата си. Плащаме данъци и искаме пътища!

fallback