Снимка: Булфото, архив

Медицински пост посреща пациентите в Спешното отделение на МБАЛ Бургас, съобщиха от болницата.

Медицински сестри от отделението разпределят случаите по тежест и спешност, придружават пациентите до Шокова зала или специализираните кабинети.

Постът е въведен пилотно от април и досега за няколкото дни, през които работи, е доказал своята ефективност- напрежението в спешното отделение е намаляло, смятат екипите в Спешно отделение.

Идеята е на изпълнителния директор на МБАЛ Бургас д-р Георги Матев. Целта е всеки посетител да бъде посрещнат още на вратата, да бъде преценено състоянието му, ако не е спешно - да изчака, а ако се налага - да влезе в Шокова зала веднага.

Присъствието на медицинския супервайзор успокоява пациентите и сега те чакат реда си без да роптаят, ако в Шокова зала се обработват спешни случаи.

"Всеки смята, че е спешен и оттам най-често идват проблемите.Затова решихме медицинските супервайзори да бъдат медицинските сестри от Спешно отделение - те са специално обучени в преценката на случаите. Имаме положителни отзиви още от първите дежурства - когато колегите поговорят с пациентите, успокоят ги, не ги оставят сами да чукат по кабинетите, са спокойни и пострадалите, и лекарите вътре в залата", смята главната медицинска сестра на болницата Татяна Пейчева, която отговаря пряко за работата на супервайзорите.

Медицинският пост работи 24 часа, 7 дни в седмицата. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase