Снимка: Dnes.bg
fallback

Според транспортния министър Ивайло Московски причината за днешното дерайлиране на влак край Клисура е несработена стрелка, която движи релсите. „Технически – не е прилепнал езика на стрелката.”, обясни пред Dnes.bg министъра, който инспектира мястото на дерайлиралия влак в Клисура.

Oще по темата
Проверява се дали се касае за техническа или човешка грешка.

„Където има риск от опасности, ние сме се разпоредили да се кара с ниска скорост, тук тя е била 24 километра в час и затова не се е стигнало до по-сериозен инцидент.”, каза още министърът.

Както Dnes.bg писа влакът от София за Карлово дерайлира в гара Стрема минути след 9 часа. Тогава локомотивът и два от вагоните излязоха от релсите.

„Силно тресене на локомотива усетих, много се уплашихме. Пътниците по-малко, при тях по-леко е било, няма пострадали.”, разказа машинистът на композицията Александър Начев.

В пътническата композиция са пътували 15 човека, които незабавно са били изведени от вагоните с помощта на превозния персонал на влака.

„Бях във втория вагон, не се притеснихме, бързо излязохме”, коментира началникът на влака Йосиф Вакрилов.
За пътниците е осигурен превоз с автобус.

„Най-важното е сега да освободим пътя, имаме методика и средства”, заяви главният ревизьор по безопасността в НКЖИ Бисер Мичев.

Дерайлиралият влак е първият от възстановените 10, които от днес трябваше да се движат по направлението София – Карлово.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Анонимен

преди 5 години

извинете,моля,благодаря:кантонера притяга ръчно болтове&гайки или рапидни винтове скрепящи релса с траверса чрез подложка,на постовия стрелочник (кабинка с апаратура край стрелката) е позволено да борави с "превключване стрелка" или смазва плъзгалките (подложки с частично издължена плоска част в\у която лежи или се движи езика)

12

Анонимен

преди 5 години

светофора пред машиниста или пък червено с мигаща бяла под нея или подчинен на "черв.шапка" му дава ръчен сигнал при светофара който е четвърт км преди да стигне 1-та стрелка да намали до 25км\ч,инак при повреда отразена на табло му същия подчинен трябва да иде лично да иде&я огледа на място&му докладва, живиЗдравиЩастливи

11

Анонимен

преди 5 години

->където е ел.мотора който чрез пиньони задвижва косвено лостовете теглещи или бутащи езиците (ляв или десен) на стрелката & апаратурата в канцелария му би му позволила да борави с нея +визуално след като се убеди той след като излезе &огледа коловоза чист ли е от какво да е релс.прев.средство &ще може да светне зелен светофор на табло пред него & пред машиниста преди стрелката, а ако апаратурата се е повредила или част от коловоза е зает от някакво жп прев.ср-во то му светват з жълти лампи на->

fallback