Снимка: БТА
fallback

Средствата за национална туристическа реклама за тази година от националния бюджет са 5,5 милиона лева, а отделно от него страната ни разполага с над 5 милиона лева по оперативна програма "Регионално развитие" за реклама на целевите пазари. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред журналисти.

Парите от националната програма ще бъдат използвани за реклама на международни туристически изложения, за национални щандове, медийна реклама, журналистически турове, рекламни филми и други.

България ще се рекламира като туристическа дестинация и на всички изложения, на които участва Министерството на земеделието.

Ангелкова посочи, че Националният съвет по туризъм, който е бил проведен днес с представители на туристическия бранш, се е обединил около идеята, че културно-историческите маршрути трябва да са водещи при рекламата на България, като предстои да се дефинира точно съдържанието им. Възможно е сред тях да има „По пътя на тракийските царе”, „По пътя на римските императори”, „Долината на розите” и други, но ще се уточняват допълнително до една седмица, каза Ангелкова.

Тя обясни, че е постигнато и общо съгласие с бранша наред с културно-историческия туризъм целево да се рекламира морският и зимният. Те ще се разглеждат като два отделни продукта, които привличат различен тип туристи. Зимният е насочен към по-висок клас посетители, а летният – към масовия тип туристи между 28 и 40 години, уточни Ангелкова. Отделен фокус ще бъде и групата на бизнес ориентираните туристи.

Целево ще се фокусираме върху всички пазари, които биха могли да компенсират очакваната загуба от руския и украинския пазар, каза още министърът. Става дума за всички съседни страни, Полша, Германия, Великобритания, които традиционно предпочитат нашата страна.

Генериращи пазари за нас са Франция, Испания, Скандинавските страни. Работи се и по рекламата в далечни дестинации – Китай, Индия, Япония, Индонезия.

Таргетирана реклама ще имаме и по време на изложбата, която предстои в Лувъра от април до юни. Ще има съпътстващи събития и реклама по време на цялата изложба. Продължават и разговорите с външно министерство за облекчаването на визовите процедури и режими. Ще направим всичко възможно да намалим очаквания спад от Русия и Украйна и да задържим интереса на туристите от там, защото за нас това са големи и важни пазари, каза Николина Ангелкова.

До края на месеца Ангелкова ще подпише заповед за стартиране на концепцията за туристическо райониране. Тя предвижда разделянето на страната на девет туристически района, всеки от които ще гради регионален туристически бранд, така че страната ни да става разпознаваема по света и да бъде идентифицирана. Ангелкова коментира, че важно за страната ни е не толкова наличието на туристическо лого, колкото идентификацията на продукта, който предлага България.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

5

vesko02

преди 9 години

За половината ще ви направя лого,което ще прилича на старото,трябва да има приемственост

4

Анонимен

преди 9 години

Абе не мога да разбира от къде тоя мит, че британците предпочитат наща страна. Живея тук от известно време и ми прави впечатление че повечето семейства с нормален социален статус ходят в Испания и Италия. В България идват предимно руснаци и румънци в последно време. Иначе страна има страхотни ресурси. Стига да се налеят пари на правилните места и за правилните цели може да стане хитова дестинация.

3

анонимен

преди 9 години

не мога да разбера защо държавата да плаща за реклама на частни лица които укриватданъци и не предлагат никакво обслужване с държавни пари ще рекламиратезастрояването по морето и отходните води в морето затова в българия идват самопияници и наркомани ипедофили

fallback