Снимка: Impact Press Group
fallback

Грешка на машинистите е довела до трагедията, която се разигра вчера с бързия влак София-Варна край гара Калояновец, заяви пред БНР Християн Кръстев, изпълнителен директор на БДЖ.

Oще по темата
При влизане в гарата сигнализацията е светела за отклонение, но машинистите не намалили скоростта. Намалението е било незначително – от 100 на 98 км/ч, а скоростта в този участък е трябвало да бъде 40 км/ч.

Самите машинисти не са си свършили работата, каза Кръстев и обясни, че устройството, през което е минал влакът, не е компютър и не може автоматично да намали скоростта на композицията.

От БДЖ се надяват движението в участъка да бъде възстановено днес около обед.

По думите на началник-влака обаче, композицията се движила спокойно и предположенията, че скоростта била над допустимите 40 км/час не отговаряли на истината. На местопроизшествието имало охранителна камера, която би трябвало да е заснела катастрофата в детайли.

При инцидента загина машинистът – 38-годишният Венко Тодоров от Пловдив, а други 14 бяха ранени. Той е починал в резултат на травмите от удара, не е получил инфаркт или инсулт, каквато версия се появи след инцидента, съобщиха лекари от старозагорската болница.

Петима души остават на лечение в старозагорската болница, като най-тежко е състоянието на помощник-машиниста. Те са в стабилно състояние и няма опасност за живота им. Сред пострадалите и настанени в старозагорската болница няма деца, въпреки че в последния вагон е имало деца, които са отивали на лагер.

Вчера главният секретар на МВР Светлозар Лазаров обяви, че е уведомил главния прокурор с оглед определени детайли по разследването. Той уточни, че разследването на инцидента вече е поето от следователи към Национална следствена служба.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

61

БДЖ шафтер

преди 9 години

А не си ли давате отговор,че най-лесно е да се обвиняват мъртвите за допуснатите грешки и нехайството на някой друг?!

60

един машинист

преди 9 години

Задаваме ли си въпроса защо един машинист минавал многократно през този участък ще реши да си прави експерименти с това дали влака му ще мине?Задавате ли си въпроса през колко отклонения на смяна минава един влак?Задавате ли си въпроса,а дали инсталацията не е дефектирала?

59

Исмаил

преди 9 години

Лошия матряль си оказва влияние

fallback