Снимка: Булфото, архив

Неравномерно разпределената натовареност, честите прояви на некомпетентност в телефон 112 и отказът на личните лекари да се грижат за възрастните си пациенти и тези с хронични заболявания, са основните проблеми за Спешна помощ. Това стана ясно от думите на д-р Ангел Ангелов, началник на отдел „Медицински дейности" в Спешна помощ в София по bTV.

Според него спешният телефон 112 е паразитна структура, когато става въпрос за столицата.

Те работят по алгоритъм, който губи време, вместо да печели, не познават улиците в града, не могат да преценят сериозността на положението. Викат ни за зъбобол, губим излишно време, линейките се бавят за катастрофи и инсулти“, оплака се той.

Още по темата
Лекарят смята, че ако се върне телефон 150, нещата ще се подобрят, защото там отговаряха медицински специалисти. 

„В София вчера работеха 14 екипа, от които 11 лекарски. Всеки един е имал около 12 посещения”, посочи д-р Ангелов, цитирайки статистиката от вчерашния ден за двумилионната столица.

Той припомни, че след инцидента пред столичния хотел „Хилтън” през лятото, когато почина на дете и имаше твърдения за закъснение на линейката, „един много отговорен служител на здравното министерство” е изнесъл данни, според които средно на спешен екип в страната се падат по три посещения за смяна“.

„По три посещения има във Видин, Кюстендил и Силистра. В София има по много повече – по 15- 20 и повече на ден”, подчерта д-р Ангелов.

„Освен това в София и Видин заплатите са едни и същи – единият прави 20 адреса и получава 600 лв., другият прави 3 и получава 600 лв. Докога така?” попита лекарят и настоя за рязка промяна конкретно за столицата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase