Снимка: Булфото
fallback

Стачката в БДЖ, започнала на 24 ноември, се очаква да бъде прекратена най-рано в неделя, на 4 декември. Това стана ясно днес след третия ден на преговорите между ръководството на компанията и на синдикатите.

Председателят на борда на директорите на холдинга Владимир Владимиров обяви, че е постигнат консенсус по единия от останалите два спорни въпроси, а именно за бонусната система в БДЖ. Постигнато е съгласие такава система да се разработи съвместно с администрацията и синдикатите, а вероятно и с участието на консултант, поради различните дейности в БДЖ.

Новата бонусна система ще влезе в сила от 1 юни 2012 г. и представлява надграждане над основните заплати на заетите. Това означава, че от юни догодина брутните възнаграждения на някои заети могат да намалеят, но на други да се увеличават за добре свършена работа.

Единственият спорен въпрос, който ще се дискутира в събота, се отнася до текста в колективния трудов договор, според който ръководството на железниците трябва да иска писменото съгласие на синдикатите при уволнения на синдикални членове, дори те да са дисциплинарни.

И двете страни изразиха умерен оптимизъм, че стачното споразумение може да бъде подписано утре вечер и в неделя стачката да бъде прекратена.

Предвижда се в краен случай стачката да бъде прекратена от понеделник и тогава да бъде подписан новият колективен трудов договор.

Изпълнителният директор Йордан Недев каза, че към момента, по предварителни данни, загубите от стачката, са между 1 млн. лв. и 1,5 млн. лв.

Още икономически новини за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

30

Анонимен

преди 12 години

Изпълнителният директор Йордан Недев каза, че към момента, по предварителни данни, загубите от стачката, са между 1 млн. лв. и 1,5 млн. лв. Нали печелехте по 140 хил лв. на ден от стачката бе, мушморок?

29

565656

преди 12 години

До апологетите на ББ, СД и т.н. и привърженици на тезата СЕГА НЕ Е както при тройната коалиция, царя, Костов и др.! Решете следната елементарна задача:През 2011 г БДЖ продава 5000 бр. товарни вагона - без да имат документ за брак, на цена 6 000 .лв за брой!!! Ако се продадат за скрап всеки вагон би струвал 11 000 лева!!!Пита се - колко е лева е ДЪРЖАВНАТА ПОМОЩ за бъдещия КУПУВАЧ на ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ?Дали не бихме могли да намерим пари за да си платим влакчетата Сименс?

28

Любопитен

преди 12 години

Какво става с дълга от 800 млн?Кой и как ще го плаща?

fallback