Снимка: Getty Images/Guliver Photos

594 са сигналите и запитванията от граждани, приети по телефона или чрез онлайн формата на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ).

Обработени са 559 от тях, а 35 са в процес на обработка, обобщават от Агенцията.

Най-честите сигнали са свързани с некачествени продукти според преценката на потребителя – общо 145. Сигналите за развалени продукти или продукти с необичайно съдържание са 108.

Трийсет и две обаждания са регистрирани за продукти с изтекъл срок на годност.

В първия ден – 18 април, на телефона на потребителя 0700 122 99 са регистрирани най-много сигнали и запитвания – 62.

За периода 18 април–18 май най-активни са били гражданите от София-град – общо 267. На другия полюс са тези от област Кърджали, които нямат нито едно обаждане или подаден сигнал.

Само за първите две седмици сигналите са били общо 400, като пикът е бил по Великденските празници. След това от Агенцията отчитат спад на гражданската активност.

Сигналите за хранителни продукти, хранителни добавки и напитки са преобладаващи – 473. Четири на сто, или 22 са сигналите по други проблеми – с бездомни кучета, хуманно отношение към животните, животновъдни обекти и животински пазари.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase