Снимка: Булфото
fallback

"Очакваме добра година за туризма, защото през последните 5 години отбелязваме ръст от около 10% годишно", каза пред Dnes.bg председателят на Българската асоциация на туристическите агенции /БАТА/ Донка Соколова.

Туристопотокът обаче не отговаря на ръста на строежа на нова леглова база, призна тя и допълни, че ако 10 на сто е ръстът  на туристите и 40% - на леглата, курортите ни винаги ще изглеждат празни.

"Презастрояването по нашето Черноморие е факт и връщане назад няма. Това че ще има фалити, това че се продават хотели е факт", каза Соколова, която прогнозира, че този сезон ще има ръст и на туристопотока, и на приходите от туризъм.

"Но ние се намираме пред  една пропаст и всяка погрешна стъпка би могла да ни върне в изходна позиция", допълни тя.

По думите й тази година има отлив на туристи от Скандинавските страни и Великобритания, но пък бившият соцблок се завръща - Полша, Унгария, Чехия отново атакуват курортите ни.

Пред Dnes.bg Соколова заяви, че неразбориите с визите за руски туристи се дължат на липсата на всякаква организация и координация на нашите консулски служби с външното ни министерство.

"В момента проблемът от Москва се премести в Санкт Петербург. По простата причина, че консулът от Санкт Петербург беше преместен в руската столица. Това е истината за руските визи", каза тя.

Шефката на БАТА е категорична, че България не е притегателен център за неплатежоспособни туристи.

"Ние не сме евтина дестинация, защото на фона на предлагането в нашия регион, най-добрите хотели, като качество, са в България", допълни тя.

Соколова допълни, че недоумява защо правителството ни отделя мизерни суми, за да рекламира туризма по света.

"При почти 3 млрд. евро приходи и 15 на сто дял от БВП на страната,  за 2007-ма се отделят 4,5 млн. лв. за реклама. Еuronews и CNN не са нашата публика", категорична бе тя.

По думите й голяма част от парите за реклама не отиват за промотиране на туристическия продукт, а за участието на България на 4-ри борси и около 20-ина по-малки изложения в чужбина.

Соколова призна, че въпреки трудностите на хотелиерите с персонала, качеството на предлаганите услуги у нас се подобрява.

"Не бих искала да гледаме с черни краски, защото този успех, дори и минимален, се дължи единствено и само на хората, работещи в този отрасъл и техните усилия да направят всичко възможно да привлекат туристи".

В качеството си на член на Националния съвет по туризма Соколова бе категорична, че Държавната агенция за туризъм е неработещ орган и отново призова за създаването на министерство на туризма.

"Защото г-жа Крушкова не може като председател на агенция да участва в заседанията на МС и да каже - това ми е нужно. Не, тя няма силата да може да защити отрасъла", каза тя и обвини шефката на туризма у нас Анелия Крушкова, че прави лоша реклама на родните туроператори, твърдейки наляво и и надясно, че почива на на Златни пясъци с австрийски туроператори, а не с наши.

"Моля Ви! Първо тя не е капацитет, второ тя не разбира нищо, трето - това не е вярно. Абсолютно ви казвам. Работила съм 18 години с най-големия австрийски туроператор. Аз знам как се съставят цени, как се калкулира , как се оформя пакет и как се предлага. Така че, това не е вярно. Ако тя е казала: "Добър ден, господа, аз съм председател на Държавната агенция по туризъм, можете ли да ми направите една оферта", това е друга страна на въпроса.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

124

преди 15 години

Ако вярваме на това, значи отрасъла се развива към добро. Като е работила г-жа Крушкова за най-големия австрийски туроператор, да бе научила поне нещо, а и нека да каже как се казва фирмата. Тази жена има свойството да говори само глупости , като дори си и вярва. Да каже тогава, като не сме притегателна точка на бедни туристи, то на какви сме. Не видях за цяло лято по-бобати, а и как даа разбереш дали са богати или бедни, като са в един и същ 5*хотел. И бедните и богатите, ако богатите изобщо ги има. Това в което се опитва да ни убеди, няма никаква логика, и тя ако е разбира от туризъм и психология трябва да го знае. Как си представяте богатия турист, които е дошъл в БГ с 1000 евро на ден, и този с 1000 евро, но за 14 дни.

123

jhgj

преди 16 години

В Кипър(Аия Напа) това лято имат 50% ръст на скандинавските и 30% ръст на британските туристи. там е най-добре за почивка и купон и в Алания(Турция) също:)в тези курорти няма никаква престъпност! ходете там на почивка и забравете българското черноморие и най-вече Слънчев бряг,където на запад всички му викат Кървав Бряг вече!

122

преди 16 години

Отидете на почивка в Кипър и вижте за ква селяния става дума. Да, вярно не е много застроено, но категорията на хотелите им за 4-5 звезди отговаря на нашата за 3, заведенията им са селски тип, нищо особено. Освен това плажовете не са кой знае какво, почти без пясък, с изключение на курорта Аянапа. Обслужването и храната са под всякаква критика, да не говорим че цените са космически. Няма да видите една историческа забележителност и ще ви обслужват мазни ***. Вярно няма престъпност, но няма и кой знае каква природа. Предпочитам си българското черноморие с просторни плажове и най-различни атракции.

fallback