Управляващите искат да оправят в последния момент празничното задръстване чрез полицаи на всеки метър, тунел без лампи и мравешка скорост. Снимка: Булфото
fallback

Управляващи отново не успяха да измислят адекватен вариант за справяне с потока от коли, който се очакват да задръсти столицата след края на празниците.

Куп представители на отговорните за трафика институции се събраха днес до до тунела “Топли дол” на автомагистрала “Хемус” в опит да намерят решение за проблема.

Поканените на срещата Михаил Миков, министър на вътрешните работи, и министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов обаче не дойдоха на срещата.

МВР шефът обаче изпрати новия главен секретар на МВР Павлин Димитров. На срещата дойдоха Алекси Стратиев, началник Направление “Пътна полиция” в Национална служба “Полиция”, ръководството на държавна фирма “Автомагистрали”, представители на Фонд “Републиканска инфраструктура” и кметът на Ботевград.

Депутатът от НДСВ Олимпи Кътев предложи постоянно полицейско присъствие на магистрала "Хемус" от 21 до 21 часа на 6-ти май и ограничение на скоростта до 50 км/час.

Другото предложение на депутата от НДСВ е ТИР-овете и тежките камиони да бъдат отклонени по стария път на „Витиня", но той пък се нуждае от спешно изкърпване на около 4 000 кв. м., за което от фонд „Републиканска пътна инфраструктура" заявиха, че няма пари.

Кътев даде идея и за т.нар. „Реверсивно движение” в едната и единствена работеща тръба на тунела “Топли дол”, когато трафикът е по-силен, движението в посока София да е в две ленти и обратното, съобщи Дарик радио.
 
"Там има три платна – едно аварийно и две проходими. В момента тези три платна са разделени по средата на две и движението се осъществява в двете посоки по една колона. Според мен е възможно тези временни маркировки да са мобилни и по време на натоварването нищо не пречи посоката към София на входа на тунела да влиза в две платна, а в обратна посока в едно платно”, посочи още Кътев.

От КАТ обаче се опасяват, че подобно действие може да доведе до множество катастрофи. Засега се очаква тунелът да бъде пуснат само за тежкотоварните автомобили, като ще се обмисли дали да се пуснат и колите.

Проблемът е, че ремонтираният тунел е без осветление, което може да създаде рискови ситуации.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

119

Вальо

преди 16 години

по-надолу чета, че магистралите били кофти наследство от соц времето. Че те от 89та година насам, построиха толкова много магистрали, че добре че беше соц времето да направи поне тази до Пловдив... че всички чичко Филип Димитров включително се скъсаха да строят благинки за народа си. Както и се погрижиха за това хората да имат добри условия на живот по родните си места...Факт е, че с едно нещо се справиха блестящо - да настроят народа едни срещу други, докато те уж се деляха на сини и червени и заедно крадяха и все още крадат от България

118

Tam nqkoi

преди 16 години

Ти луд ли си , бензина 5 лв че тогава ще трябва да вървим пеш ли бе. Не всички са толкова богати .

117

pf

преди 16 години

pak typa6tina... koito ima zor si hva6ta vlaka i qva6 qva6 vse 6te stignete dokydeto trqa :P

fallback