Снимка: Reuters

Юсеин Болт отиде на Олимпийските игри през лятото на 2008 г. сякаш от любопитство, а си тръгна с три златни медала. Той е човекът, който наскоро постави световен рекорд в бягането на 100 м, но малцина извън леката атлетика знаят нещо за ямайския спринтьор.

Болт изпъкваше с бягането си на 200 м, а 100-те метра бяха сравнително нова дисциплина за него по време на Олимпиадата в Китай. Тогава единствените му спонсори бяха Puma, с която подписа малка сделка през 2003 г., и Digicel, ямайски мобилен оператор.

Атлетът напусна Пекин като един от най-известните атлети на планетата с три златни медала и три световни рекорда. Болт отбеляза върхови постижения в бягането на 100 и 200 метра, превръщайки се в първия мъж, който грабва олимпийското злато в двете дисциплини след Карл Люис през 1984 г. Той беше част и от ямайския отбор при щафетата на 4×100м, който разби поредния световен рекорд. Оттогава насетне животът на най-бързия мъж на света не беше същият, пише в свой анализ Forbes.

Докато славата на Юсеин Болт нарастваше, сметката му не оставаше по-назад. Спринтьорът изкара приблизително 20,3 млн. долара през последната година от наградни фондове, бонуси, хонорари от явявания по различни събития и спонсори. Така се класира на 63-то място сред най-високо платените спортисти на Земята.

Предстои му известно предизвикателство, за да измести по приходи баскетболистите Леброн Джеймс и Кобе Брайънт, но въпреки това доходът му е 20 пъти по-висок от това, което други световно известни спринтьори изкарват за една година. Като цяло няма друг спортист в историята на леката атлетика, който да е изкарвал подобни суми.

Болт подписа спонсорство с Gatorade, с швейцарския производител на часовници Hublot и с Virgin Media след игрите в Пекин. По-късно Visa го привлече и разпространи образа му на билбордове из цяла Европа, където леката атлетика остава разпространен спорт. В момента операторът на кредитни карти е официален спонсор на Олимпийските игри в Лондон и има право да използва спортиста като рекламно лице.

Тази година Юсеин ще разработи своя линия слушалки след подписания договор със Soul Electronics. През юни той добави към спонсорите си и Nissan Motor, които планират да използват лекоатлета в мащабна рекламна кампания. През 2010 г. спринтьорът публикува автобиография, озаглавена „9.58: Да бъдеш най-бързият мъж в света“, и готви втора книга след Олимпиадата в Лондон.

Продължението на материала четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase