Снимка: БГНЕС
fallback

Всяка година в  началото на септември месец се констатира значително повишаване на трафика на МПС в София. Това води до така наречените „тапи“ на определени възлови транспортни артерии. Управлението на трафика в столицата се осъществява от Столична община чрез дирекция „Управление и анализ на трафика“.

При направено проучване от експерти на Института по пътна безопасност (ИПБ) се констатира, че са налице съществени пропуски при управлението на трафика, които са на път да превърнат един хроничен проблем в криза. През 2024 година се констатира почти двойно увеличение на проблемните булеварди и улици, както и съществено увеличаване на времето за придвижване.

Какво сочи анализът на ИПБ и какви са причините?
 

  • Неизпълнение на нито едно от обещанията на кмета на София, поети в предизборния диспут за транспорта на София;
  • Недопускане на обществен контрол (по време на кризата с бул. „Патриарх Евтимий“ беше създаден т.н. Комитет за наблюдение на трафика, който след първото заседание и посканите проекти от страна на ИПБ беше закрит);
  • Липса на нов екип от експерти, които да приложат съвременни методи при управлението на трафика с експертиза при управлението (не са извършени никакви структурни и кадрови промени в основната дирекция „Управление и анализ на трафика“)
  • Липса на прозрачност в управлението на СО (не бе изпълнено обещанието за създаване на информационна система, чрез която да се осъществява мониторинг върху дейността на администрацията в СО)
  • Липса на координация между СО и „Пътна полиция“-СДВР (до този момент не поискано становище или съдействие от СО към СДВР)

След проведени множество разговори между експерти на ИПБ и кмета на София Васил Терзиев можем обосновано да заключим, че върху транспортната система на столицата е извършен аутсорсинг към ПП „Спаси София“.

Експерти на ИПБ през последните пет години многократно са дискутирали транспортните проблеми с представители на неправителствената организация „Спаси София“, която впоследствие се превърна в политическа партия. И тогава и сега тяхното поведение се характеризира с агресивност, самонадеяност, отказ от взаимодействие с други институции. Видимо е, че те не разполагат с доказани експерти и продължават да разчитат на заварените експерти от управлението на предишния кмет.

Как може да се подобри състоянието на транспортната система в  София?

Необходимо е незабавно да се преразгледа използването на интелигентните транспортни системи. Пренастройване на гъвкав режим на светофарите. Създаване на нова временна организация по основни възлови трасета като се забраняват леви или десни завои, както и почасово използване на бус лентите от всички МПС. Временно премахване на синя и зелена зона в определени участъци. Ръчно регулиране на движението на МПС. Всички тези действия трябва да се извършат съвместно с Пътна полиция-СДВР.

В заключение призоваваме кмета Терзиев да се ангажира лично с транспортните проблеми на столицата, защото видимо целият град е заложник на амбициите на една нестандартна група наречена "Спаси София", заявяват от ИПБ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

88

Анонимен

преди 3 секунди

Нестандартна група....кажете си направо ЛГБТприятелките на ВаскоУшето и Да,Америка! В Да, Америка генералчето и сие са всичките мекокитковиДетелинки, роби на *** и Посолството!

87

Скоро лапут

преди 10 минути

София има тромбове които се движат към мозъка

86

Требе сопа да играе

преди 14 минути

Частни паяци да дигат денонощно сулю и пулю от булеварди градинки завои и на аварийни. Служебните паркинг абонаменти до колко часа са?

fallback