Снимка БГНЕС
fallback

Готови сме с амбициозна програма за модернизацията на градския транспорт, която ще се реализира напред в годините. Това е важна тема, защото всеки ден пътуванията са над 1,1 милиона. Това каза на брифинг кметът на София Васил Терзиев.

Тя ще е за близо 1 млрд. лв. и ще е за закупуването на 500 нови превозни средства до 2030 г.

Целта е да има по-редовен градски транспорт, по-малък интервал на чакане , комфортно пътуване в модерни превозни средства, по-чист въздух и алтернатива за придвижване, пише "24 часа".

Реализацията ще се прави на етапи през годините и ще се търси различен вид финансиране - собствени средства, заеми, различни европрограми. Новите трамваи ще са 150, а 40 ще бъдат модернизирани. В програмата е записана и покупката на 75 тролейбуси и 50 електробуси. Новите автобуси ще са 230. 70 от тях ще поемат линиите, които в момента се обслужват от "МТК Гроуп" ООД, което ще стане в средата на 2026 г.

Васил Терзиев обясни, че има цялостна визия за развитието на транспорта в София с изграждането на монтажни паркинги и подобряване на пътната инфраструктура. Припомни, че в момента се строят 12 метростанции и се стартира изграждането на двете нови спирки на метрото в "Люлин". Важно е по-какви пътища се движим и да дадем добра алтернатива на гражданите, а не насилствено да сваляме хората от колите, каквато теза се прокрадва, обясни още Терзиев.

През последните години основният фокус на общината беше да се инвестира в метрото, то по отношение на наземния градски транспорт имаме много сериозен проблеми - липса на инвестиции, което се вижда навсякъде, каза общинският съветник от ПП-ДБ-СС Андрей Зографски. Той обясни, че голяма част от инвестициите ще са за 150 трамваи, като 110 ще са чисто нови, а 40 ще бъдат модернизирани в чужбина. Около 60“% от инвестициите ще са точно в трамвайният транспорт, като аспектите са няколко - нископодови, климатизирани, модерни и удобни трамваи в различните квартали. Заложили сме и закупуването на пенделни трамваи (имат две кабини и не се нуждаят от обръщателни колела). Ще купим и нови по-къси за линии, които не са толкова натоварени -10, 1, 3 15 и др., обясни още той. Ще с предвидят и бъдещите разширения и нужди.

За първи път залагаме и на хибридните тролейбуси, които ще могат да се зареждат по време на движение докато са закачени на мрежата, каза още той. Такива има в Букурещ, Прага, Братислава и т.н. Те ще са 75 и ще са на стойност от около 113 млн. лв. Първите линии ще са 310, 76, 604 и  други.
 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

Анонимен

преди 2 седмици

ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ В СФ И ВАРНА, И БУРГАС, Е ОБЩИНСКИ И ДЪРЖАВАТА ДАВА И СЕ КУПУВАТ НОВИ АВТОБУСИ. ВКЛ. И ЕЛЕКТРИЧЕСКИ. ЕЛА ДА ВИДИТЕ КАК Е ЧАСТНИЯТ ТРАНСПОРТ В ПЛОВДИВ!!! САУНА НА 39 ГРАДУСА ПЪРЖЕНЕ! СРАМ И ПОЗОР! РЕЗИЛ ЗА ПЛОВДИВ!!??

18

?!?

преди 2 седмици

А пет моста и три магистрали? Кога ти ли ще ги строиш. А ще теглиш кредит, ще ги поръчаш на китайска фирма и ще нахраниш китаичетата . За сметка на софиянчетата дето ще плащат кредита с Лихвите ти. Щот пари нямаш бе Шивач, чорбаджията дава като има, *** ти нямаш. Та от къде тия разходи за милиарди в устната ти да не си лапал голям залък!

17

Анонимен

преди 2 седмици

до 16.... 1 милиард са 500 автобуси значи, че единия автобус струва два милиона? Муахаххаха

fallback