Снимка БГНЕС, архив
fallback

Дружеството на Столична община "Метрополитен" обяви процедура за избор на строител на следващите две станции на метрото. Те ще се намират в "Люлин", като след съществуващата едноименна станция първият метродиаметър ще бъде продължен под бул. "Царица Йоанна" към Околовръстния път. Общата прогнозна стойност на търга е 142 млн. лв. без ДДС, като всяка от станциите е обособена в отделна позиция- за 68 млн. и 74 млн. лв.

Крайният срок за внасяне на документи за участие в обществената поръчка е 18 юли, пише "Сега". От документите личи, че планираният старт на строителството е декември т.г. и че времето за изграждане на двете станции е 36 месеца. По-близката спирка до Околовръстното ще е с дължина 159 м. и с подземна разгъната застроена площ от 4,6 дка. Дължината на пероните ще са по 105 м., а широчината им ще е 4,5 м. Предвидени са 6 вход-изхода, като две от тях ще правят връзка с бъдещ буферен многоетажен паркинг, който не е предмет на обявената поръчка. Втората метростанция ще е с дължина 164 м. и с подземна РЗП от 6,6 дка. Дължината на пероните ще е 102 м., а широчината им - от 4,70 м до 5,70 м.

В момента се строят 10 нови станции на столичното метро. Три от тях са част от третия метродиаметър и представляват продължение на линията от ж.к. „Хаджи Димитър“ към ж.к. „Левски“. Други шест спирки отклоняват същия диаметър след „Орлов мост“ към Военна академия, ж.к. „Гео Милев“ и „Слатина“ до зала „Арена Армеец“ и бул. „Цариградско шосе“ при Окръжна болница.

В още по-напреднал етап е изграждането на станция от първия лъч, който се намира между съществуващите "Обеля" и "Сливница". Тя ще прави връзка с нова ж.п. и нова автогара, които ще обслужват пътници от и за Кюстендил, Банкя, Божурище, Сливница и Драгоман.

Освен тях неотдавна Столична община представи и проекта за продължение на метрото след МС "Витоша" към квартал "Кръстова вада" и "Студентски град".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Анонимен

преди 3 седмици

Строят метрото без да обмислят къде да минават линиите на метрото. Някой голям магазин плати на когото трябва и хоп, линия и метростанция до магазина. Преди години живеех в Младост и с автобус от блока, в който живеех до Ректората стигах за 22 минути. Сега с метрото ми трябват около 45 минути.

10

Братой Стоянов

преди 3 седмици

Хубаво метро, ама българско.Старите станции са по 120 метра. После ги скопиха на 105. За да се хвалим колко евтини строим. И се препълниха защото няма място за още един вагон.Хунгарците в Будапеща тяхното метро от 19 век обслужват тройно повече пътници отколкото в София. Без да имат повече станции или километри от нас. Трябва и акъл за тая работа.Ний сме пионери и сега строим метролиния към цариградско шосе, която ще е по-бавна от автобусите и тролеите. Интересен експеримент е град София.

9

Анонимен

преди 3 седмици

Оправиха гетата Младост и Люлин, както и Левски и Обеля а южните квартали никога, ако беше Бай Тошо първо щеше да го пусне до Бояна!

fallback