fallback

Амбицията на столичния "Метрополитен" е след извършване на разширенията през 2026 година дължината на линиите на метрото да достигне 61 километра. Очаква се това да доведе до намаляване на трафика с 25 процента. Плановете за развитието на интермодалната мрежа включват разширяване на Линия 3 в две посоки, като скоро се очаква да започнат дейностите по изграждане на 6 метростанции през "Слатина".

На ден през метрото минават около 350 000 души, което е увеличение с 50 хиляди спрямо миналата година. Последно изградената трета линия се използва от над 46 хиляди пътници дневно. Това е интермодална връзка между четири вида транспорт, които се използват не само от жителите на София, но и от всички, които често пътуват от Югозападна България до столицата.  

Жп спирка "Горна баня" обслужва всички преминаващи влакове по направлението Радомир-Перник-София и обратно. По тази линия ежедневно пътуват около 3700 пътници. Участъкът беше изграден с безвъзмездната финансова помощ, предоставена от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 година и с местно съфинансиране.  

Така метрото свързва не само кварталите "Горна баня" и "Овча купел" с центъра на града, но и улеснява достъпа до столицата на пътуващите по жп-направлението София-Перник-Кулата.  

"Още от самото планиране на метролиниите се търси възможно най-много удобство и възможност за пътниците да могат да ползват метролинията. И една от темите на проучванията е връзка с други видове транспорт - по възможност големи линии на градския транспорт, като при планирането на Линия 3 се търсеха връзки с трамваите по бул. "България", понеже те правят връзки с много квартали допълнително, които биха могли да се прехвърлят към метрото", каза експертът в "Информация и публичност" на "Метрополитен" Дафинка Тодорова.

А свързаността между отделните видове транспорт позволяват на гражданите да пътуват по-лесно и по-удобно.

До 2024 година Централна гара - София се очаква да стане модерен пътнически интермодален терминал, а новата жп-спирка "Обеля" ще прави връзка със софийското метро, което ще улесни значително всички пътуващи от Западна България към столицата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

ами,

преди 1 година

Най-хубавото нещо което се случи на ж.к Овча купе откакто е построен квартала това е метрото.Вярно,че го строиха 5 години но е голямо удобство,редовен,бърз превоз.Никога повече няма и да помисля да се кача на автобус до която и да е точка на столицата.

8

Анонимен

преди 1 година

Аз се надявах поне на 250 километра линии на метрото до 2028, ама надежда всяка оставете. Явно София ще стане метрополитън само в някой фантастичен роман.

7

Аз

преди 1 година

До Княжево е трудно придвижването. Особено с нефункциониращата 5тица от 2 години. А пък като функционираше по няколко пъти в годината я спираха заради ремонти.

fallback