Снимка: БГНЕС

Омбудсманът Диана Ковачева е получила десетки жалби срещу въведените нови правила за пътуване.

"Хората реагират доста негативно и остро срещу промените, които ги лишават от правото на избор", обясни Диана Ковачева пред БНР.

Още по темата
Идеята хората да слязат от колите, с това оскъпяване и с въвеждането на по-неудобни формати за пътуване едва ли ще се случи, коментира омбудсманът.

Според Ковачева това не е справедливо и гражданите са недоволни както от отпадането на месечната карта за пътуване с метро, така и от отпадането на месечната карта за една линия.

Диана Ковачева не смята, че нещо налага отпадането на месечна карта за една линия с наземния транспорт, както и на талоните за десет пътувания за по-рядко ползващите градски транспорт.

Кое налага да се валидират тези карти, при условие, че човекът вече си е платил за услугата, пита още Ковачева.
Като се изключи застраховката, статистиката обслужва основно местната власт, допълни тя. По думите ѝ в час пик това затруднява пътуващите.

Като цяло хората не са доволни от промяната. Една промяна трябва да носи удобство и да не оскъпява услугата. Чудесно е да бъде оптимизирано, стига да е по-лесно за хората, но в случая не е така, заяви Диана Ковачева.
Според нея всяка промяна трябва да бъде съобразена и със социалната поносимост и трябва да има баланс между финансовите интереси на общината и интересите на гражданите, категорична е тя.

Диана Ковачева напомни, че жалбите са започнали да пристигат още в средата на миналата година, по време на общественото обсъждане на промените.

"Жалбите миналата година на два пъти нараснаха рязко. В последните дни са десетки, които валят в институцията, защото темата е на дневен ред и хората са пряко засегнати. Важна е индикацията, че определени промени не отговарят на техните очаквания", каза  тя.

Каквато и информационна кампания да се проведе, при такава сериозна промяна в начина на пътуването и реформа, никога няма всички да са доволни, смята Зафир Зарков, заместник-председател на транспортната комисия в Столичния общински съвет.

Има може би основателна критика към ЦГМ, че комуникацията не е достатъчна, призна той, но изтъкна, че основната цел е била да се запазят цените на основните превозни документи.

Цената на месечната карта за всички линии например не е променяна над 12 години, уточни той.

Зарков бе категоричен, че транспортът на града е в сериозна и неприятна финансова ситуация след пандемията от коронавируса и драстичния ръст на цените на енергоносителите.

Ако миналата година не са били отделени допълнителни 74 милиона лева  от държавния бюджет за градския транспорт на София, сега той щеше да е "драстично редуциран", отбеляза заместник-председателят на транспортната комисия в СОС.

Не е вярно, че валидирането е в полза само на местната власт, посочи Зарков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase