Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Ново технологично решение, което да не допусне разместване на жълтите павета при пренареждането им, са изготвили инженери, проектанти и архитекти от Столична община, Университета по архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет. В момента се нарежда тестови участък и когато всички се убедим, че това е правилното решение, ще започне пренареждане на участъка от бул. "Цар Освободител пред сградата на парламента". Това заяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова по време на съвместната проверка с министъра на регионалното развитие.  Министър Шишков поиска да получи информация каква е установената причина за разместването на паветата и в какви срокове участъкът ще бъде поправен, съобщи Bulgaria ON AIR.

"Участъкът с жълти павета беше нареден безобразно. Веднага сформирахме експертен съвет с най-добрите специалисти. Те направиха допълнителни проби на основата и предложиха нова технология за пренареждането им. Ще започнем пренареждането на място, когато всички се уверим, че моделът е правилният  и получим съгласието на НИНКН. Повече експерименти с жълти павета не трябва да се случват и няма да допусна, независимо кой за какво настоява", категорична бе Фандъкова.

Кметът на София покани министър Шишков да инспектират заедно тестовия участък, на който в момента се работи.

"Днес съм доволен от това, което чух. В първия момент, в който е готов тестовият участък, ще отидем да видим пробата на паветата", подчерта арх. Шишков, след като получи информация за свършената работа от кмета Фандъкова и представители на експертния съвет.

Той изрази увереност, че Националният институт за недвижимо културно наследство ще вземе бързо и адекватно решение, веднага щом получат новия проект за пренареждане на жълтата паважна настилка.

Проф. Назърски от катедра "Строителни материали и изолации" на УАСГ, който е член на експертния съвет, заяви, че до седмица ще предадат на Столична община доклада с предложената нова технология. Той поясни, че тя изисква работа при температура на въздуха не по-ниска от 10 градуса.

"В момента това е единственият булевард в Европа с такъв тип павета, по който се опитваме да запазим движение с такава натовареност", констатира проф. Назърски.  По време на работа на експертната група са направени консултации и с експерти от Будапеща, Виена и Истанбул.

Участъкът от бул. "Цар Освободител", на който през лятото беше пренареден жълтия паваж, представлява под 1,5% от общия обем на ремонтите дейности, които се извършват по проекта за централна градска част.

"Стойността му е 204 хил. лв. и нито един лев от тях не е платен на строителя", поясни Фандъкова. Тя наложи глоба от 100 хил. лв. на строителната фирма за увреждане на жълта паважна настилка.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase