Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Общ преглед
От 8 декември пускат движението на трамваите по линия номер 5. Линията ще върви по трасето от площад "Македония" до бул."Овча купел". Това съобщи днес пред журналисти зам.-кметът на Столичната община Ангел Джоргов.

Реконструкцията се извършва по проект "Интегриран столичен градски транспорт – фаза II", финансиран от Оперативната програма  "Региони в растеж" 2014-2020.

Обектът е разделен на две части и срокът на участъка от обръщалото на Съдебната палата до пл. "Руски паметник" изтече през пролетта, имаше забавяне около 90 дни, посочи Джоргов. Той каза, че на строителната фирма ще бъде наложена глоба в размер на 10% от стойността на този участък, която е около 10 млн.лв.  Това означава, че глобата за строителя ще бъде около 900 хил.лв., поясни зам.-кметът. Другият участък, който струва 30 млн.лв. без ДДС е с общ срок две години и ако има забавяне по вина на изпълнителя, ще бъде наложена глоба до 10% от стойността на целия договор, каза Джоргов, цитиран от БТА.

Той посочи, че трамваите по линия номер 5, която преди ремонта се ползваше от 50 хиляди души дневно по цялото трасе, ще се движат с маршрут от Съдебната палата до трамвайно ухо "Бъкстон". Линията ще бъде обслужвана с нови трамвайни мотриси, посочи Джоргов. Те са 13 на брой, като се очаква до средата на следващата година в София да пристигнат още 29 трамвайни мотриси, осигурени по Оперативна програма "Околна среда". Така трамвайните линии 5, 4 и 18 ще се обслужват от нови мотриси. Джоргов обяви още, че от утре започва и реконструкцията на трамвайното обособено трасе от трамвайното ухо на бул. "Никола Петков" до ул. "Райска градина".

Реконструкцията на трамвайната линия по бул. "Цар Борис III" е разделена на два участъка, без частта на площад "Руски паметник". Първият участък е от пл. "Руски паметник" до ухо "Княжево" (без кръстовището на бул. „Цар Борис III“ и бул. „Гоце Делчев“), а вторият участък от пл. "Руски паметник" до ухо "Съдебна палата". Към настоящия момент е готов изцяло участъкът от „Съдебна палата“ до трамвайно ухо "Бъкстон“ и продължава работа по трасето след ухо "Бъкстон", информираха от общината.

Цялостно е подменен релсовият път, контактната мрежа, изградени са нови перони, монтирани са спиркови навеси. Пренаредена е паважната настилка и гранитните бордюри по двете локални платна на бул. "Македония", подменени са асфалтовите настилки по ул. "Алабин", ухо "Съдебна палата" и пл. "Македония", изцяло са обновени тротоарните настилки. На бул. "Македония" до Руски паметник е изграден нов линеен парк, съобщи зам.-кметът. В пространството между локалните платна са обособени две пешеходни алеи, една велоалея и кътове за отдих. В линейния парк са засадени нови дървета, храсти и различни видове цветя, като за поддръжката на растителността е изградена изцяло нова поливна система, каза още Джоргов.

От общината информираха, че идейният проект за линейния парк е на френското архитектурно студио "Вилмот и асосие" с управляващ директор Борина Андрю. Живият плет, характерен за обособеното трамвайно трасе по булевардите "Тотлебен" и "Цар Борис III", е възстановен, като тази част от растителността, която е в добро състояние е запазена, а на останалите места е засаден нов жив плет.

Следващият етап на строителство включва обособеното трасе в участъка между ухо "Никола Петков" и ул. "Райска градина", без да се засягат кръстовища. Затваря се трамвайното движение от ухо "Никола Петков" до ухо "Княжево".

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Harley

преди 1 година

Пускат хубаво!!! Язък за всичко, ако в трамваите влизат БЕЗПЛАТНО клошари, които тормозят всичко останали пътници. Докога!?

17

Един Българин

преди 1 година

До 19 Ремонтът беше спрял за около година. Тогава питахме строителя защо така, а той "Еми Фандъчка каза да се забавим защото няма как да се откраднат десетки милиони за под една година...". Хайде честито вместо метро имате отново бавен трамвай, но за сметка на това изключително скъп. Пак гласувайте за ГЕРБ!

16

Анонимен

преди 1 година

Заради този *** трамвай Спаси София ни лиши от метро немалка част от южните квартали, нито стана скоростен нито навреме, пълна скръб. А за булеварда с паветата нямам коментар просто.

fallback