Снимка: БГНЕС
fallback

През последните няколко месеца през нощта всяка вечер стават средно около 20 катастрофи в София. Това е около два пъти повече, отколкото в предишни години, показват данните на Института за пътна безопасност.

Експертите уточняват, че екипите, които контролират безопасността на движението през нощта в централната градска част са не повече от два, за ефективен контрол са нужни поне 12.

От Института подчертават, че многократно са сигнализирали министъра на вътрешните работи за липсата на физически контрол на движението в град София.

Относно конкретния инцидент от снощи експертите смятат, че е недопустимо да се изнася предварителна информация преди да бъде безспорно установен напусналия водач от пътното транспортно произшествие. Опитът ни показва, че такива случаи собствениците на МПС се консултират с адвокати и на база на предварително изнесената информация от Пътна полиция, шиканират целия наказателен процес.

Oще по темата

Що се касае до факта, че в София управляват водачи с повече от 50 наказателни постановления, искаме да уведомим министъра, че са налице стотици такива. Липсата на инициативност и прехвърляне на отговорността единствено и само на слабото законодателство е израз на безсилие при управлението на риска от пътнотранспортни произшествия.

Подчертава се, че булевардите "Сливница", "България", "Черни връх", "Тодор Александров", "Южната дъга" са места с изключително висок риск от настъпване на ПТП и с практически нулев физически контрол. Изключително погрешно е 90% от контрола на Пътна полиция да се основава само на камерите за скорост, коментират експертите.

Те препоръчват при такива тежки катастрофи като снощната, при която загинаха две млади жени, да не се изнася предварително информация, докато не бъде установен напусналият водач от пътното транспортно произшествие.

Опитът ни показва, че такива случаи собствениците на МПС се консултират с адвокати и на база на предварително изнесената информация от "Пътна полиция", шиканират целия наказателен процес, уточняват експертите.

 

           
Близо година мина, откакто в град София беше изключена зелената мигаща светлина, която даваше допълнителна информация на шофьорите при преминаване през кръстовищата. По данни на Столична община след въвеждането й катастрофите на кръстовищата в град София са намалели наполовина. Необходимо е да се извърши задълбочен анализ какво въздействие е оказало изключване на зелената мигаща светлина върху безопасността на движението по пътищата  в град София.

Експертите на ИПБ остават в готовност да окажат подкрепа и помощ на отдел „Пътна полиция“- СДВР за нормализиране на пътнотранспортната обстановка в град София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 1 година

Не се вайкайте, нормално е. Въпреки скъпото гориво, отлив по трасетата няма, дори на мода са мобилните климатици, седИ в колата и се вози из града.

9

анонимен

преди 1 година

еее, а някога районните си имаха нощен катаджия, седяха си кротко в пресечко-засечките и скубеха за джобни...

8

Анонимен

преди 1 година

Много е занижен контрола на обучение а да не говорим как се вземат книжки или как се минава на медицински изследвания срещу 30, 40 лв.

fallback