Снимка: БГНЕС
fallback

Столичният общински съвет одобри 12,8 млн. лв. от общинския бюджет, с които да започне изграждането на новия участък от метрото.

През март започва строителството на 3 км от третата линия на метрото от ж.к. „Хаджи Димитър“ до ж. к. „Левски“, съобщи кметът Йорданка Фандъкова в профила си в социалната мрежа.

Цялата трета линия е с дължина 21 км, 12 от тях бяха завършени през 2020-2021 г. Остават двата участъка през „Подуяне“ и „Слатина“ с обща дължина 9 км.

Двата участъка са включени за съфинансиране в Плана за възстановяване и устойчивост с 300 млн. лв. Тези средства представляват под 50% от цялата сума, необходима за изграждането, но е ключова за строителството.

Всички останали средства ще бъдат осигурени от бюджета на Столична община и чрез инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка, за преговори с която днес Фандъкова е получила мандат от Общинския съвет.
Очакванията са изграждането на двата участъка да приключи през 2025 - 2026 г.

Анализите ни показват, че тези два участъка, които преминават през гъсто населени територии, ще обслужват 160 хил. души с тенденция за нарастване във времето, а ефектите са безспорни – по-добра градска среда, по-малко вредни емисии и намаляване на трафика, коментира Фандъкова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 2 години

Вижте много се окраде по Бойково време, много се окраде и по Фъндъково време, но е безспорен факта, че поне Метрото се направи от 2009-та до 2021-ва за 12г се увеличиха броя на спирките с 600%, което е безспорна придобивка за София и е категоричен плюс за ГЕРБ. Преди тях Софиянски, БСП, СДС,ДСБ итн нищо не направиха за градския транспорт.

11

дедо Ташунко

преди 2 години

Точната дума не е "разширят". Точната дума е "удължават". Както казваше Остап Бендер - "и гражданите се разотиват доволни по домовете си".

10

Случаен минувач

преди 2 години

Добре де, токът за метрото е скъп. Ето - 2 милиона за декември. Какъв е смисълът да строиш разширение до кв. Христо Ботев? Кой ще го ползва там? Не мога да си представя *** масово да ползват метрото. Или трябва да се усвоят едни пари (и да се пооткраднат), ама дали има смисъл от начинанието - друг въпрос.

fallback