Столичният общински съвет одобри 12,8 млн. лв. от общинския бюджет, с които да започне изграждането на новия участък от метрото.
През март започва строителството на 3 км от третата линия на метрото от ж.к. „Хаджи Димитър“ до ж. к. „Левски“, съобщи кметът Йорданка Фандъкова в профила си в социалната мрежа.
Цялата трета линия е с дължина 21 км, 12 от тях бяха завършени през 2020-2021 г. Остават двата участъка през „Подуяне“ и „Слатина“ с обща дължина 9 км.
Двата участъка са включени за съфинансиране в Плана за възстановяване и устойчивост с 300 млн. лв. Тези средства представляват под 50% от цялата сума, необходима за изграждането, но е ключова за строителството.
Всички останали средства ще бъдат осигурени от бюджета на Столична община и чрез инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка, за преговори с която днес Фандъкова е получила мандат от Общинския съвет.
Очакванията са изграждането на двата участъка да приключи през 2025 - 2026 г.
Анализите ни показват, че тези два участъка, които преминават през гъсто населени територии, ще обслужват 160 хил. души с тенденция за нарастване във времето, а ефектите са безспорни – по-добра градска среда, по-малко вредни емисии и намаляване на трафика, коментира Фандъкова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
12
Анонимен
преди 2 годиниВижте много се окраде по Бойково време, много се окраде и по Фъндъково време, но е безспорен факта, че поне Метрото се направи от 2009-та до 2021-ва за 12г се увеличиха броя на спирките с 600%, което е безспорна придобивка за София и е категоричен плюс за ГЕРБ. Преди тях Софиянски, БСП, СДС,ДСБ итн нищо не направиха за градския транспорт.
11
дедо Ташунко
преди 2 годиниТочната дума не е "разширят". Точната дума е "удължават". Както казваше Остап Бендер - "и гражданите се разотиват доволни по домовете си".
10
Случаен минувач
преди 2 годиниДобре де, токът за метрото е скъп. Ето - 2 милиона за декември. Какъв е смисълът да строиш разширение до кв. Христо Ботев? Кой ще го ползва там? Не мога да си представя *** масово да ползват метрото. Или трябва да се усвоят едни пари (и да се пооткраднат), ама дали има смисъл от начинанието - друг въпрос.