Снимка: БГНЕС

По-скъп става билетът за градския транспорт в София, след като се предлага "времеви" билет. Поскъпва и дневната карта.

Предложението е да пътуваме с неограничено прекачване в рамките на определен период от време. Това е новото предложение по отношение на тарифната политика на Столичната община за пътуване в градския транспорт, съобщиха на брифинг в Столичната община председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев и Зафир Зарков - зам.-председател на Комисията по транспорт към СОС.

Едно от новите предложения е т.нар. карта "30+", предава "Монитор". Тя важи за период от 30 минути, през който пътниците могат да се прекачват на неограничен брой превозни средства. Цената ѝ ще остане на тази на стандартния билет от 1,60 лв. Другата нова опция е за превозен документ с валидност от 60 минути, в които могат да се сменят различни видове градски транспорт.

Валидността ѝ обаче ще продължи до приключване на пътуването с превозното средство, което последно е чекирано във времевия период. Така гражданите, чийто билет изтича по време на пътуването им, ще могат да го продължат до пристигането до желаната спирка.

Сред предложенията за промени в тарифната политика е и въвеждането на съботно-неделна карта за семейства. Предложението е с една карта да могат да пътуват до четирима души от семейството. За въвеждането на тази карта обаче се изчакват допълнителни финансови разчети, посочи Зарков. Общината предвижда и карта с пакет за 20 пътувания на цена от 30 лева и карта за 30 пътувания на цена от 40 лева, информира Зарков.

Предвижда се още дневната карта, която в момента струва 4 лева, да важи за период от 24 часа от момента на закупуването ѝ, вместо в рамките на деня. Цената ѝ обаче ще скочи на 6 лева. Въвежда се и нов превозен документ - електронна карта за 48 часа с цена 10,00 лв., която ще важи и за нощен транспорт, трансформира се и тридневната карта за всички линии в електронна карта за 72 часа с цена 14,00 лв. И трите карти - за 24, 48 и 72 часа, ще важат и за нощния транспорт, когато той бъде възобновен. Засега обаче връщането му не е оправдано, защото почти няма кой да го ползва, а и финансово общината няма как да си го позволи, заяви Зарков.

Причината за измененията е пониженият интерес към превозни документи през последните две години. Между 35 и 40 % е спадът на приходите на превозни документи в столицата. Разходите, от друга страна пък, са по-високи в сравнение с минали години.

Зарков съобщи още, че в средата на февруари 2022 г. е най-ранният възможен срок за приемането на промените, което ще стане с решение на Столичния общински съвет и с промени в наредба на Столичната община.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase