Снимка: Столична община
fallback

Екипи от инженери на "Метрополитен" и строители започнаха демонтажа на релсите в 30-метров участък преди станция "Хаджи Димитър".

Вчера към 18 ч получихме сигнал от дежурния диспечер за надигане на релсовия път. Движението на влаковете беше спряно веднага. При отклонение на релсите над 5 мм се задействат системите за сигурност, които са реагирали веднага, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Oще по темата
След демонтажа на релсите, започва и демонтаж на траверсите и бетонът на релсовия път.

В момента се работи с малка строителна техника, а след полунощ, когато спре движението на влаковете по третата линия, ще влязат по-големи машини и вагони, с които да се извозят материалите.

Този участък е най-ниската точка от трасето и до него преминава Перловска река. Дъното на тунела е на 18 м дълбочина, като при вдигането на нивата на подземните води, налягането на водата достига над 15 тона на кв. м.

С разкриването на участъка ще се установи причината, довела до надигане. До момента е ясно само, че високото ниво на подземните води е повишило водния напор, което най-вероятно е причината за надигането на релсовия път.

За да гарантираме пълна безопасност и да не се допусне компрометиране на съоръжението, ще бъдат направени допълнителни сондажи, съобщи Фандъкова в социалната мрежа.

Преди да има яснота за причините, не може да се даде точен срок за възстановяване на движението в участъка.

Всички средства за отстраняването на проблема са за сметка на изпълнителя в рамките на гаранцията на обекта.

Последната станция от третата линия остава затворена, за което са осигурени автобуси, които се движат по маршрута от театър "София" до бул. "Вл. Вазов".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

83

Очевидец

преди 3 години

Тук много се плюе по Русия, но метрото в СПб минава под Нева, която е дълбока 24 м при Дворцовия мост и минава под Нева, Малая Нева, безброй канали и не е прокапала една капка. Вярно, през 1973 г на един участък се оказва, че са пропуснали един подземен поток при сондажите и започва да нахлува кал пред къртицата. Незабавно замразяват с течен азот, продължават и веднага слагат пръстени от железобетон.Този участък "плава" в калния терен вече почти 1/2 век. Който може, да сравнява!Изостанала Русия!

82

Анонимен

преди 3 години

Господ е българин, очевидно, след като размислиха за АЕЦ Белене

81

Изненадани

преди 3 години

Те в сряда разбраха, че има подземни води, нищо че изхарчиха над 500 милиона за проектирането и построяването на тази част.

fallback