Снимка:
fallback

Недоволство на търговци и граждани от превръщането на емблематичната за столицата улица ''Съборна'' в пешеходна. От близо два месеца тя е забранена за автомобили. Идеята дойде от организацията ''Спаси София'' и беше одобрена от Столичния общински съвет. Друга организация - нарекла се ''Спаси Съборна'', е против промените в сърцето на София.

"Беше направена реконструкция без обществено обсъждане, без да се вземат мненията на живущите. В кооперацията сме 55 апартамента, оставили са ни 12 паркоместа. Повече от половината са служебен абонамент. Винаги сме се разбирали с търговските обекти. Изцяло сe нарушава визията на тази улица и спокойствието на живущите. Има опасност да напуснат всички скъпи търговски обекти и да дойдат ресторанти. Тук са едни от най-широките тротоари, има достатъчно място и за пешеходците", разказа Елисавета Гурова, която живее на ул. "Съборна".

Йово Герчев от "Спаси Съборна" показа проект как може да изглежда улицата. Според него трансформацията от Столичния общински съвет е направена върху неверни данни и се стига до огромен дисбаланс между пешеходци и трафик на автомобили.

"Предлагаме да се събере експертна комисия, която да види нашите данни и да се вземе хармонично решение между отделните ползватели на улицата. Изключително много е затруднен достъпът на коли. Едно от нашите предложения е да са под 45 градуса - запазваме всички кашпи в проекта на "Спаси София", запазваме и разширяване на пешеходната зона. Искаме да постигнем 65 паркоместа, което ще облекчи ситуацията", обясни Герчев пред Bulgaria ON AIR.

Оказва се, че част от паркоместата обслужват президентската администрация.

Общинският съветник Борис Бонев заяви в ефира на "България сутрин", че данните не са грешни, а замерването е направено през 2017 г. Той не прие показаните снимки от камери в района.

По думите му ресторантите не се случват с щракване на пръсти, а със съгласие на главния архитект. Здравко Здравков пък бил поел категоричен ангажимент, че там няма да има разполагане на ресторанти и летни градини.
Предлагам драстично намаляване на служебните абонаменти. Ще има нови хиляди паркоместа за живущите. Лъжа е да се твърди, че не е имало обществена консултация. Имаше 14-дневен срок за получаване на становище - бяха получени 4 становища. Това са временни мерки до превръщането на ул. "Съборна" в изцяло пешеходна. Това е заложен план във всички стратегически документи на Столичната община", категоричен бе Бонев.

Бившият депутат Юлияна Дончева има търговски обект в района. Тя коментира пред екипа ни, че никой от хората не е бил поканен на обществено обсъждане.

"Има вина и главният архитект за този проект и пълното затваряне на "Съборна". Искам да припомня на г-н Бонев 2017 г., когато от "Спаси София" са подали на СОС данните, че не преминават абсолютно никакви автомобили и се движат хиляди пешеходци. Попадам в частта, която вече е затворена и всеки ден ни глобяват за това, че имаме нужда да зареждаме със стока нашите магазини. Работим с чуждестранни фирми и сме възпрепятствани да работим. Пълното ѝ затваряне подлага на фалит всички магазини на тази улица", заяви Дончева.

"Лъжа е, че няма къде да зареждат търговците. Да си купят колички и да си преместят стоката до самия магазин", отвърна ѝ Борис Бонев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

86

Койчефф

преди 3 години

До ikarАми доставчиците и куриерите трябва да имат товарна количка. Струва между 50 и 100 лева, носи до 250 кг., може да катери стълби. Те обаче се скатават. В моята улица камион на фирма за мебели не може да влезе и сам съм си пренасял от камиона до къщата спалня, секция и кухня. Такива частни случаи въобще не бива да се споменават.

85

Саксофонов

преди 3 години

И аз живея на Съборна, но нямам проблем с колата ми. Наел съм един *** селянин от провинцията за шофьор, той ми паркира Бентлито.

84

Анонимен

преди 3 години

Ще ви спася аз ми са махате.

fallback