Архив: Булфото

Над 1 160 000 туристи са посетили София през 2019 година по данни на Националния статистически институт, като това е с 3,5% повече в сравнение с предходната година. Това каза кметът на Столична община Йорданка Фандъкова на откриването на Седмата годишна среща на Националния борд по туризъм.

В челните места са чуждестранните туристи от Германия, Израел, Гърция и Италия, които са традиционни пазари за София. Увеличава се и броят на туристите от далечните държави като САЩ, Канада и Австралия.

Столицата е привлякла половината от чуждестранните инвестиции в страната като туризма, заедно с останалите сфери на услугите: търговия и транспорт, заемат 35% от преките чуждестранни инвестиции.

Градът е на второ място в Европа и по ръст на чуждестранните посетители за 2018 г. Също така е и сред петте европейски града с най-висок ръст на чуждестранните туристи за периода 2009 – 2017 година.

София е класирана на трето място сред над 500 европейски града като център, който привлича инвеститори. Преди нас се нареждат единствено столицата на Великобритания Лондон и на Ирландия – Дъблин, съобщи кметът.

Сертификатът за Европейски град на бъдещето ще бъде връчен на столицата ни на церемония в Кан. София е отличена в още четири категории на конкурса на fDI Intelligence. Класацията се прави веднъж на две години, като за оценките в конкурса се взимат предвид макроикономически анализ в пет категории – икономически потенциал, трудова среда, ефективност на разходите, инфраструктура и лесни условия за развитие на бизнес.

Фандъкова подчерта, че общината ще продължи усилията си за развитие на София като успешна туристическа дестинация и притегателен център за инвестиции. До дни предстои да бъде избран изпълнител за обновяването на минералната баня в Овча Купел.

До края на годината трябва да отвори вече обновяващата се баня в Банкя. А до края на годината ще стартира процедурата и за сградата в Горна Баня. Кметът на София обеща облекчаване на административните процедури за бизнеса и гражданите. Тя обеща да се сложи край на практиката общината да изисква документи, които самата тя издава. Фандъкова обеща на туристическия бранш до работят заедно и до края на годината да бъде изработен продуктов туристически бранд на София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase