Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

През май месец ще бъде завършена третата линия на метрото, но от "Метрополитен" имат надежда този срок да се съкрати. Сериозно отклонение обаче няма да има, увери инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.

В момента ние сме на първия етап от строителството на третата линия на метрото. То е 8 км с 8 метростанции, като 5 от тях ще бъдат пуснати по график май месец. Надяваме се малко да се съкрати това време, но сериозно отклонение няма да има", заяви Братоев пред БНТ.

Oще по темата

Вторият етап, който се намира на метростанциите "Орлов мост", на театъра "Зад канала" и първата на "Владимир Вазов", ще бъде завършен три месеца по-късно.

"През късната есен мислим, че ще бъде пуснат и участъка в "Овча купел". Общо 12 км с 12 метростанции", каза той.

Строителството е приключило на метростанциите от третата линия на метрото, освен на тази в "Овча купел", защото там срокът не е изтекъл. Остава изградените станции да бъдат почистени. Изпитанията трябва да приключат в посочените срокове.

Системите са повече и автоматиката е по-сложна отколкото на първите линии, добави инж. Стоян Братоев.

"Ние в момент имаме 20 влака доставени, които се намират в процес на изпитание. Имаме в момента договор за още 10, но те не са необходими за тези два етапа в момента. Влакове има обезпечени", посни инж. Братоев.

Трафикът ще бъде облекчен със завършването на третия лъч на метрото, но от друга страна се появяват все повече автомобили, поясни експертът.

"Когато цялостно се завърши дори стигат 200 хиляди, когато се завършат третият и четвъртият етап на метрото и тогава вече метрото ще превозва почти 600 000 души, а с пускането на първия и втория етап ще доближи 500 000 на ден цялото метро", заяви той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

Анонимен

преди 4 години

Не мога да си представя тъпканицата в пресечните станции на 3те линии, то сега с двете е някакъв ад в пиковете часове, а след това не ми се мисли, абе важното е да се фукаме, че строим метро и изборите печели бойковица, а за бъдещето- къде капацитет в калинките да мислят за 20-30 години напред

20

Жълтите павета

преди 4 години

Всичко е хубаво. Ще изтърпим тестовете и удълженото пускане на М3. Но защо никой не коментира разделянето на М1 на М1 и М4. Тази промяна е отбелязана на табелите на М3. Но откога влиза в сила?! Защо г-н Братоев не коментира това и защо журналистите не го питат?

19

анонимен

преди 4 години

До АнонименВъкъщи може всичко да си правиш и на никого няма да му пука. И сметка ще ти държи само жена ти. Да не говорим, че ще си и аматьор в боядисването. Тук говорим за фирми, за проекти, за планове, за държавни поръчки, за общински пари и т.н. Все неща, които трябва да са изпипани, да се изпълняват по договор и т.н. Оправдания не може да има освен някое бедствие ... А тук тези неща се използват само за предизборни кампании. Естествено, че хората ще държат сметка, та нали парите са техни!

fallback