Снимка: Булфото, архив
fallback

Столичната община може да въведе Червена зона за паркиране в центъра на София. Това е заложено в план за устойчива градска мобилност на кметството с хоризонт до 2035 г., който ще бъде гласуван от общинския съвет днес.

С тази мярка ще се цели да бъде стимулирано ходенето пеша и придвижването с велосипеди и градски транспорт за сметка на автомобилите.

Червената зона ще бъде най-скъпата за престой от 1 час и ще обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. Отделно пък Синята зона да бъде разширена извън сегашните си предели.

Зелената зона също може да нарасне по места, в които се наблюдава засилен натиск от паркирали автомобили по уличното платно.

Цената за паркиране пък е възможно да скочи при запълняемост на местата в зоните над 85%. Според общината това е индикатор за необходимостта от увеличаване на цената.

Обмисля се и създаване на "жълти места" за платено краткотрайно паркиране в близост до здравни, обществени, културни и други сгради и обекти, където е необходимо да бъдат осигурени допълнителни места за колите.

Предвидено е още и поскъпване на данъка за дизелови коли след 2025 г., както и въвеждане на ограничения за автомобили с по-замърсяващи двигатели, които се ползват за доставки и логистика, съобщава "Монитор". Влизането на товарните автомобили в центъра също ще става под контрол. Идеята е да се забрани движението на товарни коли над 4 тона в централната част от 7 до 21 часа, същото се отнася и за автобусите с над 22 пътнически места.

Общината ще се опита да стимулира и използване на велосипеди, чрез изграждането на велоалеи. Удобството на пешеходците също намира място в плана, чрез по достъпно преминаване - повече тротоари, повдигане на пешеходните пътеки, както и подобряване на уличното осветление в пешеходните зони и публични пространства.

За осъществяването на плана са необходими 3.869 млрд. лв. Близо 1.6 млрд. лв. ще са нужни за доизграждането на третата линия на метрото и разширение на първите две линии. В наземния транспорт се предвижда да бъдат вложени 1.646 млрд. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

173

Анонимен

преди 4 години

Да се забрани напълно движението на коли над 1500 куб.см и над 75 к.с. Това е единственото решение. И глоба 340 евро за движение на частни коли само с шофьор.

172

Жител на центъра

преди 4 години

Тогава и данък смет да е равен за всички и данък сгради, и изобщо всички да плащаме еднакво. Аз също не намирам за справедливо да плащам 950 лева данъци плюс 150 паркиране - 1100 лева при 1 чувал *** на седмица, я други да плащат 200 лева данък при 7 чувала смет на седмица и да си паркират безплатно пред вкъщи, а аз да давам 150 лева за паркиране пред вкъщи, а като спра за малко в Младост или Люлин да ми казват, че мястото е на еди кой си съсед.

171

Анонимен

преди 4 години

Улицата е на всички, а не частна собсвеност на живеещите на тази улица. Паркирането, ако се плаща, трябва да се плаща еднакво от всички. Затова, може да се въведат пак винетни стикери, но да няма ограничения кой да ги купува и да са на цена донякъде съизмерима с цената на почасовото паркиране, примерно 200-300 лева на месец за Зелена зона и 400-500 лева на месец за Синя зона. Другият вариант е да няма платена зона за паркиране.

fallback