Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Трафикът в София е едно от нещата, които отнемат от блясъка на столицата. В борбата с него се предприемат редица мерки, сред които и строителството на третия лъч на метрото. Но кога ще бъде пусната в експлоатация новата линия?

Oще по темата
"Минаваме през много сложен терен – подземни реки, плаващи пясъци. Третата линия е разделена на 4 етапа. В края на тази година трябва да бъдат пуснати 3 от отсечките. Работи се, но обектът е голям", обясни изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев.

По думите му влаковете са трето поколение автоматика. "Това включва възможност за управление и без машинист. Засега ще има машинист, но той ще има ограничени възможности. Той ще бъде по-скоро придружител към машината. Но ще премине всички нужни обучения", обясни още гостът на "България сутрин".

На този етап новите влакове са 20 и предстои да се добавят още 10.

"За другите две линии имаме 58 влака, като част от тях са от 90-а година. Основният ремонт на влаковете добавя още 5 години към жизнения цикъл, но модернизацията добавя повече", поясни инж. Братоев.

"Метрополитен" беше инициатор да има буферни паркинги. При нас във всички краища на линиите на метрото има такива паркинги. Софийските станции са едни от най-хубавите в Европа. Те са над средно европейско ниво. Съоръженията постоянно се поддържат. Модернизацията, която предвиждаме, е на много високо ниво. Новите двигатели ще харчат по-ефективно енергията и дори ще я връщат обратно в системата", отбеляза гостът пред Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Анонимен

преди 5 години

Където има станция на метрото, става ад за паркиране. Изпробвано е с всички работещи станции на метрото. Какви буферни паркинги, какви пет лева ....

6

Анонимен

преди 5 години

Къде скрихте парите за увеличение на заплатите

5

Анонимен

преди 5 години

Добре че беше БСП да започнат това метро дето ГЕРБ си оставиха ръцете

fallback