Снимка: Булфото, архив

Столичният бул. "Витоша" продължава да се изкачва в класацията на най-скъпите търговски улици в света за поредна година и вече е на 47-о място сред общо 65 пазара в света. Това e най-високата позиция на софийската улица за последните пет години в традиционното проучване Main Streets across the World на международна консултантска компания, пише "Труд".

Най-популярната търговска улица в София е минала с две места напред през 2018 г. със среден месечен наем от 50 евро/кв.м. Тя е разменила мястото си с Calea Victoriei в румънската столица Букурещ, която за същия период е паднала от 47-а на 49-а позиция с 47 евро/кв.м среден наем.

Централните улици в София и Букурещ са в добри позиции, макар шопинг центровете и ритейл парковете да ги изместиха като места за търговия. Икономическият ръст и повишената покупателна способност обаче им отрежда много добри позиции.

"В София бул. "Витоша" се радва на постоянен интерес за отваряне на нови магазини и заведения през последните години. Това е и в основата на ръста на наемите, който наблюдаваме, особено при локации с по-добра видимост и търсените от търговците по-големи квадратури", коментират от консултантската компания.

Фактори като електронната търговия и бързо модернизиращия се начин на пазаруване не променят стремежа на потребителите към общуване и преживяване. Това, заедно с нарастващия поток от туристи в София, определя и трайното присъствие на централните улици.

В Европа най-скъпата улица за поредна година е New Bond Street в Лондон с месечен наем от 1339 евро/кв. м. В световен план Лондон е на трета позиция след Upper 5th Avenue в Ню Йорк и Causeway Bay в Хонконг.
Азиатският мегаполис измести Ню Йорк за първи път от 5 години и стана най-скъпата търговска дестинация с месечен наем от 2050 евро/кв. м. Като основна причина от компанията посочват завръщането на китайските туристи и нарастващите продажби на луксозни стоки, бижута и часовници.

Продажбите на дрехи, обувки и аксесоари нарастват в страните от Централна и Източна Европа, което води до раздвижване на пазара на търговски площи. Ръстът на икономиката, ниските нива на безработица и покачването на заплатите благоприятстват развитието на търговията със стоки от категорията "Мода", пише в доклад на консултантска компания за недвижими имоти, посветен на модния сектор.

Търговските центрове доминират ритейл индустрията в региона. Единственият пазар в Централна и Източна Европа, в който главните търговски улици са с централна роля, е столицата на Чехия – Прага. Най-много шопинг центрове в региона пък има в Полша – близо 500 обекта с общо 11,8 млн. кв.м. отдаваема площ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase