Архив: Булфото
fallback

Разширяването на зелената зона трябва да се случи от 1 ноември в четири столични квартала. 1500 нови места ще има в район "Възраждане", 700 в "Красно село", 2200 в "Лозенец" и 1100 в "Оборище", обяснси Румяна Милова,  директор на дирекция "Паркиране и гаражи" в Центъра за градска мобилност.

"На практика целият "Лозенец" влиза в обхвата на зелената зона, но гражданите го пожелаха. Смятам, че ще бъдат оправдани очакванията на тези, които пожелаха да има контролирано платено паркиране, тъй като практиката показва, че към момента това е един добър способ за въвеждане на ред. Виждаме го в цяла Европа. Резултатите са положителни. Разбира се, след въвеждане на зоната е много важен контролът, за който се ангажираме, че ще бъде на ниво", обясни тя пред БНР.

Назначени са около 70 души. В новоприсъединените райони контрол ще се осъществява от екипи с автомобили, които ще поставят скоби на колите.

По думите й в сега съществуващата зона в "Лозенец" запълняемостта на паркоместата е около 60%, а 80% от паркиралите автомобили са на домуващи.

"Колко струва точно, ще можем да кажем в края на усвояването на зоната. Засега използваме договори с фирми, които сме сключили за поддръжка, разбира се, след проведена обществена поръчка. Поръчката е за 1,8 млн. лева. Дотук около 1,2 млн. са изразходвани, но имайте предвид, че голяма част от тях са вложени за ремонт на антипаркинг колчета в старите зони", каза още Милова.

Тези колчета са необходими, за да бъдат опазени тротоарите от недобросъвестни водачи. Хората обаче ги премахват, за да си освободят място за паркиране, подчерта тя.

"Тази година Общинският съвет даде съгласието си и ни разрешиха всяка година, в зависимост от финансовите възможности, да изразходваме средства за ремонт на тротоари. За тази година сумата, която е заделена, е от порядъка на 2 милиона лева за цялата зона. Тя е от тези пари, които се получават от платеното паркиране. Вместо да се харчат от тях, за да се демонтират разрушени от гражданите колчета, може да бъдат в ремонт на тротоари. В момента сме почти на финала на избор на изпълнители за ремонт на тротоари", обясни Милова.

Домуващите в новите зони, които имат постоянна регистрация, могат да ползват постоянен талон, закупен от офисите на ЦГМ на улица "Будапеща" 17, площад "Възраждане" и на метростанция "Европейски съюз", както и онлайн. В ЦГМ Не са пристигнали заявления от желаещи да ползват нощен служебен абонамент.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

194

Ozzy

преди 5 години

Най-после. Искрено се радвам, че карето около Пирогов и ВМА става зелена зона. Там е невъобразима лудница, а живущите в квартала няма къде да спрем. Намирането на паркомясто коства много време и нерви. Крайно време е този ужас да приключи. Единствения начин да се пребориш с нашенския тарикат е да му вземеш пари. Истината е, че почти всички жители на квартала искат тази зелена зона и я чакат с нетърпение. Спокойствието струва много по-вече от 100 лв. за година.

193

Некой си...

преди 5 години

Живея в горната част на Лозенец, където от 1 ноември ще става Зелена зона. Искам да стане зона, защото като се прибирам от работа около 17 часа и няма къде да паркирам. Случвало се е да въртя кръгчета в квартала по половин час и за финал - паркирам на 300 метра от вкъщи! Сега като влезе в сила Зоната ще си паркирам където си поискам, а провинциалните типове, които ми паркират пред блока ще опознаят метрото като транспортно средство. Чакам Зоната с огромно нетърпение!

192

Име

преди 5 години

А отчетът от зоните е за друго на загуба, колеги... Защото преди мнооого години, когато сложиха платените зони голямата ЛЪЖА беше, че с тези пари ще се строят големи многоетажни паркинги. Както виждаме се строи само един голям петоъгълен многомуйник. Вече и сини, и зелени, и оранжеви, а паркинг и тротоар все така няма...

fallback