Снимка: Булфото, архив
fallback

Столичният общински съвет ще реши съдбата на трамвай № 6 в четвъртък, като ще се дискутират и избира между два варианта. Първият е пускането на нов тролей по бул. "Арсеналски", който да се движи по маршрута на трамвай №6 от бул. "Прага" до басейн Спартак, след което ще продължи до квартал "Манастирски ливади", съобщава "Монитор".

Предвижда се също трамваите 1 и 7 да се движат по бул. "Скоболев". За тези промени от общината ще трябва да заделят 7 млн. лв.

Три пъти по-скъп е вторият вариант, който ще бъде обсъждан. Той предвижда запазване на трамвая по бул. "Арсеналски" и пробиването на нов тунел под бул. "Витоша". Планира се от Петте кьошета трамваите по линиите 1, 6 и 7 да влизат в транспортния подлез при НДК. Линиите 1 и 7 ще завиват надясно, а трамваите по линия №6 ще продължават към съществуващия и в момента изход.

Заложена е реконструкция на бул. "Скобелев" - между булевардите "Христо Ботев" и "Витоша". Предвижда се стената на тунела под бул. "Витоша" да се пробие и чрез къс тунел и рампа с дължина около 240 м трамваят да излиза. За реализирането на този проект ще са нужни около 22 млн. лв.

Междувременно зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев заяви, че до септември месец ще бъде готово и първото трасе за споделено движение на автобуси и трамваи по бул. "Константин Величков". Промяната ще бъде възможна и по булевардите "Възкресение" и "Мадрид". През вчерашния ден течеше и пренареждане на паветата на бул. "Дондуков". Крусев обясни, че са се наложили ремонтни дейности по паважа заради обилните валежи. Ангажиментът за изчистването на неизправностите е изцяло за сметка на строителната фирма, ремонтирала булеварда миналата година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

31

Анонимен

преди 5 години

Метрото задължително трябва да се дублира с надземен транспорт, а не надземният транспорт да се премахва, както прави Фандъкова. Голяма грешка е да се маха надземният транспорт. В тзои смисъл трамвай номер 6 трябва да остане. Второ, голяма грешка е по принцип да се премахват трамвайни маршрути. Висчките оптимизации на градския тарнспорт от 1991 година досега, доведоха до това, че той става все по-малко използваем и хората предпочитат да се движат с колите си.

30

Анонимен

преди 5 години

Разрушиха София превърнаха я в Сирия

29

Олег

преди 5 години

Е той принципа е ясен. Проваляме ЖП проектите и прехвърляме пари към метрото. И слагаме метро до всяка улица щото останалото не става за ползване! Автобусите киснат в задръствания и в светофарите, трамваите са окастрени масово и т.н.За времето в което 64,98,93 минава двете кръстовища на Парадайс човек в метрото може да стигне от центъра до Летището.

fallback