Снимка: архив "Булфото"

Тройно е спаднала продажбата на еднократни билети за градския транспорт в София. По-малко хора си купуват и от талоните за десет пътувания. Двоен обаче е ръстът на онези, които си купуват абонаментни карти, показват данните на Центъра за градска мобилност.

През 2015 г. в столицата са продадени над 9,5 млн. билети, а за миналата година - 3,8 млн. На 1 юни 2016 г. влезе в сила решението на СОС за увеличаването на цената на билата от 1 на 1,60 лв., пише "Монитор".

От ЦГМ отчитат и спад в продажбите на талоните за десет пътувания, на които също бе променена цената от 8 на 12 лв. От тях през 2015 г. са продадени 1,2 млн. талони, а през 2017 г. 700 хиляди.

Още по темата

Увеличава се обаче броят на продадените абонаментни карти – с над 68%. През 2015 г. ЦГМ са продали 3,8 млн бройки, а през изминалата над 5,7 млн. лв. При всички видове карти се наблюдава близо двукратно увеличаване на продажбата.

Годишната абонаментна карта бележи най-висок интерес сред пътниците. Срещу сумата от 365 лв. на година столичани могат да използват цялата градска мрежа. През 2015 г. от нея са се възползвали 226 човека, година по-късно – 16 808, а през 2017-а броят на издадените карти достига 25 018.

През 2020 г. в София се очаква да заработи електронна система за таксуване в градския транспорт. След поредица от обжалвания на обществената поръчка преди дни се стигна до получаването на оферти и стана ясно, че 10 кандидата искат да изградят тикет система.

Все още не е ясно дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт, или на изминало разстояние. Всеки пътник ще може да зарежда превозния си до

кумент от компютър, мобилен телефон или банкова карта. Транспортните средства пък ще бъдат оборудвани с камери. Всичко това ще струва на ЦГМ 88 млн. лв, които ще бъдат изплащани в продължение на 10 години на фирмата одобрена да я изгради.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase